نروژ امروز اعلام کرد همگام با اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه روسیه اعمال می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛  با توجه به این تصمیم که اکنون نروژ علیه روسیه گرفته است باید از صادرات عمده ماهی به روسیه صرف نظر کند. نروژ یکی از کشورهای اصلی صادرکننده ماهی به روسیه است.
بورگ برند وزیر امور خارجه نروژ امروز در بیانیه ای اعلام کرد روسیه ثابت نکرده که واقعا تمایل دارد خشونت ها در اوکراین پایان یابد و همچنین ثابت نکرده که به دنبال راه حل مسالمت آمیزی برای حل بحران اوکراین است بلکه برعکس همیشه تلاش کرده است که اوضاع در اوکراین بیشتر ناامن شود. روسیه در این مدت از شورشیان شرق اوکراین حمایت کرده است تا اوضاع در اوکراین بیشتر ناامن شود.
رئیس دستگاه سیاست خارجی نروژ گفت اوضاع در اوکراین روز به روز وخیم تر می شود و از همین رو ایجاب می کند که جامعه بین المللی متحد شود و در مقابل تحرکات روسیه واکنش شدیدی از خود نشان دهد.
نروژ سی ام ژوییه امسال از قصد خود برای اعمال تحریم هایی علیه روسیه خبر داد اما اعلام کرد قبل از هر گونه تصمیم گیری در این خصوص باید از پارلمان برای این کار اجازه بگیرد.
دولت راستگرای نروژ برای اعمال تحریم علیه روسیه اکنون از حمایت چپگرایان نیز برخوردار است.
اتحادیه اروپا 29 ژوییه امسال در پاسخ به نقش روسیه در بحران اوکراین ، یک رشته تحریم علیه این کشور اعمال کرد که از جمله آنها می توان به محدود کردن دسترسی روسیه به بازار مالی اتحادیه اروپا، ممنوعیت فروش سلاح به روسیه، ممنوعیت فروش فناوری های حساس در زمینه های انرژی و کالاها و تجهیزاتی که استفاده دوگانه یعنی هم استفاده غیر نظامی، هم استفاده نظامی دارد اشاره کرد. روسیه نیز در تلافی تصمیم گرفت بیشتر وارداتی که در زمینه محصولات کشاورزی و غذایی از اروپا داشت متوقف کند.
نروژ سال گذشته حدود 295 هزار تن ماهی به ارزش شش و نیم میلیارد دلار به روسیه صادر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار