بلاروس برای صادرات موادغذایی به روسیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دولت بلاروس اعلام کرد آماده است به روسیه در مقابله با تحریم‌هایی که کشورهای غربی برضد این کشور اعمال کرده‌اند، کمک کند.

بر اساس این گزارش، "لئونید مارینیچ" معاون وزیر کشاورزی بلاروس روز پنجشنبه در گفتگو با رسانه‌های روسیه اعلام کرد کشورش آماده است مواد غذایی که روسیه وارد کردن آنها را به منظور مقابله با تحریم‌های غرب ممنوع کرده است، به این کشور صادر کند. 

این مقام بلاروس تاکید کرد: ما باید از شرایطی که برای روسیه ایجاد شده است، استفاده کنیم. به همین خاطر آماده هستیم در تامین نیازهای روسیه به مواد غذایی که تا کنون از اروپا وارد می‌کرد، جای کشورهای اروپایی را بگیریم و نیازهای روسیه را در این زمینه تامین کنیم.

وی افزود دولت بلاروس می‌خواهد صادرات برخی مواد غذایی به روسیه را به طرز قابل توجهی افزایش دهد و کشاورزان بلاروس می‌توانند نیازهایی را که روسیه در بخش غذایی نمی‌خواهد از اروپا وارد کند، تامین کنند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته در واکنش به تحریم‌های اقتصادی که کشورهای اروپایی و آمریکا بر ضد مسکو اعمال کرده‌اند، دستور داد واردات مواد غذایی ، محصولات کشاورزی و مواد اولیه از کشورهای غربی ( کشورهایی که روسیه را تحریم کرد‌ه‌اند) متوقف گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار