احسان اوغلو : اسرائيل را هزار بار ديگر نيز محکوم می‌کنم

کاندیدای احزاب مخالف دولت اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت : اسرائیل را صدبار محکوم کرده ام و هزار بار دیگر نیز محکوم می‌کنم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، اکمل الدین احسان اوغلو دیروز در گفتگو با خبرنگاران در استانبول گفت : این نخستین بار نیست که اسرائیل مرتکب ظلم ، تجاوز و حمله به بشریت شده است.

دبیر کل سابق سازمان همکاری اسلامی گفت : من این تصاویر و سناریوی وحشت آور را بارها در زندگی خود مشاهده کرده ام. در دوره دبیر کلی من در سازمان همکاری اسلامی در سال های 2008 و 2009 میلادی نیز سناریوی مشابهی اجرا و موجب کشته شدن 1500 نفر شد. 

احسان اوغلو تاکید کرد ،‌من در دوره ای که دبیر کل سازمان همکاری اسلامی بودم زمینه صدور قطعنامه را در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه اسرائیل فراهم کردم و با تلاش های من کمیسیون حقیقت یاب در این شورا تشکیل شد. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت : با تلاش های من نخستین گزارش بین المللی که در آن اسرائیل متهم به ارتکاب جنایات جنگی و استفاده از سلاح های ممنوعه شده بود ، منتشر شد و این گزارش را گلدستون قاضی یهودی تبار شهروند آفریقای جنوبی امضا کرد. 

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل غیر نظامیان و کودکان را به قتل می رساند و بیمارستان ها را ویران می کند ، تاکید کرد ، ترکیه باید برای رساندن کمک های بشردوستانه به غزه کانال های ارتباطی خود را با کشورهای همسایه به ویژه مصر باز نگهدارد. 

احسان اوغلو با تاکید بر اینکه محکوم کردن لفظی اسرائیل به تنهایی کافی نیست ، گفت:‌ برای کسب نتیجه باید با یکدیگر متحد شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار