کری در دیدار با اشتاینمایر همتای آلمانی خود که قرار بود در آن دو طرف درباره بحث جاسوسی واشنگتن از برلین صحبت کنند، برای آب کردن یخ روابط دو کشور به موضوع مسابقات فوتبال جام جهانی روی آورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر همتای آلمانی خود که قرار بود در آن دو طرف درباره بحث جاسوسی واشنگتن از برلین صحبت کنند، برای آب کردن یخ روابط دو کشور به موضوع مسابقات فوتبال جام جهانی روی آورد. 

همزمان با آغاز دیدار دو طرف که ساعاتی پیش از برگزاری بازی فینال جام جهانی فوتبال میان آلمان و آرژانتین صورت می‌گیرد، کری به خبرنگاران گفت: من پیش از این برای وی، پیروزی در مسابقه امشب را آرزو کردم.

جان کری در ادامه افزود: خوب حال می‌بینید که ما چه قدر، تمرکز داریم. این جمله کری، با خنده اشتاینمایر همراه شد. 

از زمان شناسایی دو عامل جاسوسی آمریکا در آلمان، روابط دو کشور رو به تیرگی گذاشته است. یکی از این دو جاسوس برای وزارت دفاع آلمان و دیگری نیز در آژانس اطلاعاتی این کشور موسوم به بی ان دی کار می‌کردند.

برلین نیز در زمینه این جاسوسی عکس العمل نشان داد و از یک مقام آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا خواست که فورا خاک آلمان را ترک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار