یک کارشناس حوزه عمران مسکن گفت: اطمینان کامل از شرکت‌های پیمانکار در تعاونی‌های مسکن باید به درستی صورت گیرد تا هدررفت سرمایه‌های مردمی را سبب نشود.

ابوالقاسم رحمانی، کارشناس عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش تاثیرگذار شرکت‌های پیمانکاری در توسعه تعاونی‌های مسکن گفت: دستور العمل شرکت‌های تعاونی باید به درستی تعریف شود تا پای هر شرکت پیمانکاری به تعاونی‌های مسکن باز نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر علم مدیریت ساخت و ساز وارد مرحله جدید خود شده است که این علم با استانداردها تعریف می‌شود، به همین منظور باید تمام اجزا پیوسته به یک شرکت تعاونی از جمله شرکت‌های پیمانکاری با این اصول هماهنگ باشند.
 
رحمانی گفت: در گذشته نگاه کارشناسی به تعاونی‌های مسکن وجود نداشت و به همین منظور این عدم توجه خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی را به همراه داشت اما توجه و نگاه تخصصی به وی‍ژه به عملکرد شرکت‌های پیمانکاری در تعاونی‌های مسکن سبب پایداری در حوزه مسکن می‌شود.

این کارشناس عمران اضافه کرد: شرکت‌های پیمانکار اگر در تعاونی‌های مسکن آزادی عمل مناسب خود را داشته باشند سبب افزایش استانداردهای حوزه مسکن می‌شود. برای مثال این شرکت‌ها سطح بنا را به درستی تعریف می‌کنند، مصالح مناسب را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند و همین امر خود تسریع در امر ساخت و ساز را در حوزه مسکن سبب می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: برای اینکه اهم فعالیت در حوزه عمران و مسکن برای مردم به درستی تعریف شود باید به مردم آگاهی کافی داد تا با افزایش آگاهی مردم دست دلالان از این بازار کوتاه شود.

وی خاطر نشان کرد: اطمینان کامل از شرکت‌های پیمانکار در تعاونی‌های مسکن باید به درستی صورت گیرد تا هدررفت سرمایه‌های مردمی را سبب نشود. مطالعه سوابق شرکت‌های پیمانکار قبل از همکاری و برابری اساسنامه آنها در چارچوب قانون از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار