قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهرگفت: از 2 میلیون و 300هزار واحد مسکن مهر تا کنون از این تعداد یک میلیون و 125 هزار واحد افتتاح شده است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، علی اصغر مهرآبادی در شورای مسکن خراسان شمالی افزود: همچنین نازک کاری 300هزار واحد مسکن مهربه اتمام رسیده ولی به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی و محوطه سازی تاکنون تحویل داده نشده است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای برآورد هزینه مورد نیاز برای اتمام خدمات زیربنایی، خاطر نشان کرد براساس برآود های اولیه مبلغ پنج هزارو ششصد میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر نیاز است.

مهرآبادی خواستار همکاری و کمک استانداران برای تامین این خدمات در مسکن های مهر شد تا پروژه تعطیل نشود.

ساخت350 مدرسه و 400 مسجد در مسکن مهر

وی با بیان اینکه برای خدمات روبنایی نیز کارگروهی از دستگاه های زیربط تشکیل شده، اظهار داشت: هم اکنون از محل منابع داخلی وزارت 350 باب مدرسه، 400 باب مسجد و 70 واحد کلانتری در دست ساخت است که جوابگوی نیازها نیست.

700هزار واحد مسکن مهر وارد مرحله فروش اقساطی می شود

وی بحث فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر را یکی از ضروریات دانست و یادآور شد: امسال باید 700هزار واحد مسکن مهر وارد مرحله فروش اقساطی شود .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اختلافات مالی ، مدیریت تعاونی ها، مشکلات حسابرسی و فاقد اعتبار بودن پروژه ها را از مشکلات موجود در شرکت های تعاونی مسکن مهر برشمرد.

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات خراسان شمالی نیز مبلغ 1میلیارد تومان برای مساجد نیمه تمام، 800میلیون تومان برای مدارس گلستان شهر و 500 میلیون تومان برای کلانتری اختصاص می یابد.

خدمات زیربنایی و روبنایی مهم ترین معضل مسکن مهر

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر اولویت بندی کارها از خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان مهم ترین معضل مسکن مهر در بخش دولتی یاد کرد که باید حل شود.

علی اکبر پرویزی افزود: امسال در مجموع 89 میلیارد تومان در حوزه اعتبارات عمرانی داشته ایم که ناچیز است .

وی گفت:متاسفانه مسکن مهر در کشور بدون مطالعه و برنامه ریزی شروع شد و صدها میلیارد تومان هزینه برای تامین زیرساخت ها دربر داشت در صورتی که به روش های دیگر از قبیل بافت فرسوده و خودمالکی کارها بهتر انجام میشد.

وی با اشاره به وجود مشکلات اندکی در پروژه های خودمالکی ابراز امیداری کرد وزارت راه و شهرسازی مسکن اجتماعی را به روش درست پیش ببرد تا بار دیگر گرفتار مشکلات مسکن مهر نشویم.

پرویزی ضمن ابراز عدم موافقت با ادامه کار خاطر نشان کرد: باید با مدیریت درست پروژه هایی که هنوز شروع نشده و در حد فونداسیون قابل حذف شدن است را جمع کنیم.

وی آورده اشخاص را یکی دیگر از معضلات دانست و گفت: اگر از ابتدا مبنا را به تحویل پروژه میگذاشتیم عاملی برای تشویق و رقابت ایجاد می کرد.

مسعود سفیدگران، مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 27 میلیارد و 690 میلیون تومان از محل یارانه پرداختی در اختیار استان قرار گرفته که فقط یک میلیارد آن باقی مانده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد 7 هزار و 517 واحد انبوه ساز و تعاونی مسکن مهر تا پایان سال قابلیت افتتاح دارند که به علاوه هزار واحد خود مالک؛ عملا تعهدات مسکن مهر تا پایان سال به پایان می رسد.

هزار و 500 واحد مسکن مهر آماده تحویل است

سفیدگران خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرهای بالای 25 هزار نفر هزار و 500 واحد مسکن مهر آماده تحویل است ولی با مشکل خدمات آب و برق مواجه است و با اعتراضات زیادی مواجه است.

وی تصریح کرد: این رقم تا شهریورماه امسال به چهار هزار واحد می رسد و باید هر چه سریعتر فکری برای تامین این خدمات کرد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی تخلفات هیات مدیره، تخلفات واریزی، تسهیلات دریافتی و اقساط معوقه و مشکلات کیفی پروزه ها را از مهمترین مشکلات تعاونی های مسکن مهر برشمرد.

تقی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی نیز با اشاره به نصب 2 هزار انشعاب گاز در شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر، تصریح کرد: هم اکنون 16 هزار واحد مسکن مهر از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به این پروژه ها مبلغ 8 میلیارد تومان از محل منابع داخلی هزینه شده است.

ساخت 11 مدرسه در مسکن های مهر استان

بابایی، مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز با اشاره به ساخت 11 مدرسه در مسکن های مهر استان، گفت: از این تعداد فقط یک مدرسه در گلستان شهر بجنورد تحویل داده شده است.

وی مشکل عمده را در گلستان شهر دانست که وجود یک مدرسه در آن جوابگوی نیاز دانش آموزان ابتدایی نیست.

در پایان جلسه مهرآبادی از مسکن مهر گلستان شهر بجنورد ، کوی وحدت شیروان و مسکن مهر فاروج بازدید کرد/س .

برچسب ها: ساخت ، مسکن مهر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.