رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایط فعلی قالیباف بهترین گزینه برای شهرداری تهران است و همه ما حمایت خود را از او اعلام می‌داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری در جلسه شورای شهر امروز با بیان مطلب فوق گفت: همه ما قبول داریم که در شرایط فعلی قالیباف بهترین گزینه برای تصدی به عنوان شهرداری تهران است ، قالیباف بسیار برنامه پذیر است اما معاونت‌های او نیستند و ما باید شهرداری را به سمت برنامه پذیر شدن پیش ببریم.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات شورا بیان داشت: شورای شهر سازی هنوز مصوبات شورا را به مناطق ابلاغ نکرده است.

وی تصریح کرد: شورا نخست باید مصوبات موجود را پیگیری کند. زمانی که شورا تشکیل جلسه داد طرح تشکیل جلسه در مناطق مختلف را مطرح کرد این در حالی است که هنوز یک جلسه هم برگزار نشده است.

*قانون برخورد با متخلفان قطع درخت مشکل ندارد


تندگویان عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر گفت: اگر معضل قطع درختان و حفظ فضای سبز برای ما مهم است باید به طور جدی به این موضوع رسیدگی کنیم.

وی در ادامه افزود: تنها اتفاقی که به هنگام قطع درختان بیفتد جریمه ای است که به فرد خاطی تعلق می‌گیرد اما این جریمه ضرری برای فرد خاطی ندارد.

تندگویان با اشاره به قطع 370 درخت دریک زمین گفت: این درختان قطع شده‌اند و درحال حاضر مالک قصد ساخت وساز دارد. موضوع اصلی این است که واقعاً چه جریمه ای را می‌توان برای او تعیین کرد که مناسب قطع 370 درخت باشد و چگونه می‌توان در این خصوص به مردم پاسخ گفت.

وی در ادامه اظهار داشت: تنها چیزی که می‌تواند جلوی این گونه اقدامات را بگیرد این است که پروانه ساخت وساز به چنین زمینی اعطا نکنیم اگر کسی قصد ساخت وساز را در زمینی را دارد که باید درختان آن قطع شود به ما مراجعه کند تا ما به صورت علمی و کارشناسی درختان را جا به جا کنیم.

تندگویان گفت: من بر روی یک فوریتی این مسئله اسرار دارم که بند اول آن عدم اعطای پروانه ساخت وساز در املاکی است که به صورت غیر قانونی درختان قطع می‌شود و بند دوم آن پیگیری مصادره همان املاک است که سازمان املاک و مستغلات موظف به مصادره اموال شخص خاطی است.

*پرداخت خسارت طوفان تهران به عهده دولت است


عضو دیگر شورای شهر دراین خصوص گفت: براساس ماده 6 تبصره یک در صورتی که قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی از بین برود و از زمین به صورت تفکیک برای خانه سازی استفاده شود همه زمین به نحو شهرداری مصادره می‌شود.

وی درادامه افزود: مسئله اصلی این است که تاکنون درختان بسیاری قطع شده است اما زمینی که به نفع شهرداری مصادره شود نداریم پس قانون مشکل ندارد موضوع اصلی این است که چه کسی باید این قانون را اجرا کند.

در هفتادو پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دوستی با اشاره به گزارش یکی از اعضا شورای شهر درخصوص طوفان اخیر تهران گفت: خسارات وارد شده ناشی از طوفان به شهروندان طبق قانون به عهده دولت است ونباید بار سنگینی را بر دوش شهرداری وارد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه این گزارش اشکال قانونی دارد ، تصریح کرد: هر اتفاقی که در کشور بیفتد نیازمند یک پایان گزارش است که در این گزارش به کسی که قصور کرده توجهی نشده.

دراین گزارش سرعت ونحوه وقوع طوفان گزارش نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من وسایلی که ستاد بحران در اختیار دارد در طوفان شناسی بسیار مهم است. وهیچ اشکالی ندارد که به مردم بگوییم توان شناسایی را نداشته ایم.

*عوارض نظام مهندسی شهروندان را دچار مشکل کرده است

حبیب کاشانی در جلسه امروز شورای چهارم اسلامی شهر تهران  با اشاره به پرداخت عوارض نظام مهندسی بیان داشت: عوارض نظام مهندسی در شهر تهران مردم را دچار مشکل کرده است و کسی که قبل از سال برای پرداخت اقدام کرده، به سال جاری موکول شده و این افراد مجبور شدند چندین برابر و گاهلاً صد در صد عوارض نظام مهندسی را پرداخت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هزینه های تعاونی مسکن باید ساماندهی شود گفت: هزینه‌هایی که تعاونی های مسکن پرداخت می‌کنند باید ساماندهی شوند چرا که هزینه‌ها به مهندسین و مردم را دچار آسیب می‌کنند.

کاشانی با اشاره به طرح دو فوریتی شورا خاطرنشان کرد: طرح دو فوریتی به شورا آورده شده که قرار است سه ماه مسکوت بماند و بررسی های بیشتری بر روی آن صورت بگیرد.

*احیای گورستان‌های سطح شهر

معصومه آباد درخصوص احیای گورستان‌های داخل سطح شهر گفت: محل‌هایی که بافت مسکونی، فرهنگی و هویتی آن تغییر کرده علاقه مندی مردم برای دفن رفتگانشان درآن محل ها کمتر است ومردم علاقمندی نشان نمی‌دهند چرا که وقتی بافت یک محل تغییر کند هویت و دلبستگی مردم نیز همگام با آن تغییر می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت این موضوع بیان داشت: اگر 140 آرامستان کوچک که در سطح شهر وجود دارد یا حتی زمین‌هایی که دارای کاربری‌های دوگانه ویا چند گانه است تعریف شود مشکل گورستان‌ها نیز قابل حل است اتفاقی که هم اکنون در بوستان نهج‌البلاغه افتاده که در کنار فضای شاد سبز بوستان رفتگان نیز دفن شده اند.

وی تصریح کرد: اگر چنین پروژه‌ای کارکرد محلی و منطقه ای داشته باشد دست‌آوردهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خواهیم داشت.

مهدی چمران درادامه جلسه نیز درخصوص صحبت‌های معصومه آباد گفت: گورستان‌های داخل شهر و دفن رفتگان درآن در گذشته متناسب با جمعیت آن زمان بوده است وامامزاده هایی که دفن متوفی داشته اند تعداد بسیار کم و محدودی است.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت گورستان‌های فعلی و متراکم را درداخل شهر است را بدانیم در برنامه  ریزی بسیار موثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: مکان فعلی که هم اکنون وجود دارد گورستان‌های قدیمی و امامزاده های سطح شهر است که اغلب آن‌ها 30 سال خود را طی کرده‌اند وصاحبانشان برای رجوع به این قبول مشتاق هستند هیچ دلیلی برای جلوگیری از این مسئله وجود ندارد اگر فضای سبز و تمیز و پرنشاطی در کنار گورستان‌های به وجود آید می‌توان از این ظرفیت برای دفن متوفیان استفاده کرد.

در ادامه جلسه نیز شاکری عضو دیگر اسلامی شهر تهران گفت: از سال 83 ساماندهی وضعیت گورستان ها مطرح بوده ولی هنوز در مکان یابی بحث وجود دارد این در حالی است که قیمت قبور هر روز بالا می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مردم را به دفن در امامزاده ها تشویق می‌کنیم اما قبور چند صدمیلیونی از توان اقتصادی مردم خارج است.

شاکری در ادامه بیان داشت: اگر این موضوع مصوبه شورای شهر بوده باید نسبت به هزینه‌ها و خسارت‌های شهروندان رسیدگی شود وضرب العجلی تعیین گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال باید هماهنگی با رایزنی‌ها صورت بگیرد تا صحبت سال 83 پس از 10 سال به پایان برسد.
 
*تشکر شورای شهر از ملی‌پوشان فوتبال و والیبال

هفتادو پنجمین جلسه علنی شورای شهر لحظات پیش آغاز شد و در این جلسه اعضای شورای شهر از افتخار آفرینی و غرورآفرینی ملی پوشان فوتبال و والیبال کشور تشکر کردند.

انصاری عضو شورای شهر در این خصوص گفت: از سرمربی، کادر فنی و بازیکنان غیور که با یک بازی منسجم عزت و شرف ایرانی و فرهنگ ایرانی را به نمایش گذاشتند وبا یک بازی مقتدرانه در عرصه بین‌المللی نشاط اجتماعی و همبستگی ملی را به وجود آوردند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: قطعاً توجه به ورزش‌های  عمومی مانند فوتبال می‌تواند انسجام و تقویت پیوندهای اجتماعی را به دنبال داشته باشد و سرمایه گذاری در این امر می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

انصاری همچنین از افتخار آفرینی تیم ملی والیبال نیز تقدیر و تشکر نمود.

عضو شورای شهر همچنین درادامه درخصوص تیتر زنی روزنامه همشهری برای مصوبه شورای شهر مبنی بر ساماندهی تبلیغات شهری انتقاد کرد.
 
سروری عضو دیگر شورای شهر در پاسخ به این انتقاد گفت: بنده از تذکر آقای انصاری تعجب می‌کنیم چنین برخوردی با رسانه مناسب نیست.

وی همچنین اظهار داشت: مصوبات ما فرزندان ما هستند و ما باید از آن‌ها دفاع کنیم.

در شورای شهر چهارم مصوبه ساماندهی تبلیغات شهری تصویب شد و روزنامه همشهری نیز دقیقاً همین مصوبه را منتشر کرده است ما باید به رسانه اجازه نفس کشیدن بدهیم تا تعامل وهمکاری ادامه یابد.

انصاری نیز در پاسخ گفت: تذکر من درخصوص نحوه انتخاب تیتر بوده است که تحریک آمیز است روزنامه همشهری یک روزنامه وزین بوده است و ما نباید کاری کنیم که تبدیل به یک خبرنامه داخلی شود.

مسجد جامعی نیز دراین خصوص گفت: روزنامه همشهری به یک نهاد مردمی تبدیل شده است آگهی‌های همشهری در اقتصاد روزمره بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: روزنامه همشهری یک روزنامه مهم است و رسانه ها باید اختیار کاری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار