باید در تعاونی های مسکن از نگاه کارشناسان این حوزه بهره بگیریم تا با نگاهی تخصصی مساکنی استاندارد به مردم تحویل دهیم .

ابوالقاسم رحمانی کارشناس عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش تآثیر گذار بخش تعاون در مسکن گفت : از آنجا که هدف اصلی تآسیس تعاونی های مسکن کمک به اقشار ضعیف جامعه است فعالیت تعاونی های مسکن در چهارچوب قانون می تواند سبب کاهش فشار بر این قشر شود .

وی ادامه داد :تاسیس تعاونی های مسکن باید در چهارچوب دستورالعملی باشد که مجمع برای هر تعاونی مسکن تعریف کرده باشد تا در این راستا دست سودجویان از این بازار کوتاه شود .

این کارشناس حوزه عمران و مسکن با بیان اینکه هر تعاونی مسکن بر مبنای هدفی خاص تعریف می شود گفت : هدف از  تآسیس تعاونی مسکن باید به درستی تعریف شود برای مثال چه مصالحی به کار رود ویا چند نفر از این رهگذر صاحب خانه می شوند .

رحمانی تآکید کرد : تنها به هدفگذاری دقیق است که می توان برای قیمت خانه ها در تعاونی مسکن تسهیلات و نوع واگذاری تصمیم گیری دقیق کرد .

وی اضافه کرد : بررسی تآمین منابع تعاونی ها باید به صورت مرتب توسط اعضا صورت گیرد تا بحران مالی در تعاونی ایجاد نشود .

 * تعاونی مسکن نیازمند نگاه تخصصی است

رحمانی با اشاره به اینکه توسعه تعاونی های مسکن در گرو رهایی از نگاه سنتی است گفت : باید در تعاونی های مسکن از نگاه کارشناسان این حوزه بهره بگیریم تا با نگاهی تخصصی مساکنی استاندارد به مردم تحویل دهیم .

وی خاطرنشان کرد : همکاری وزارت مسکن و وزارت تعاون در راستای ساماندهی تعاونی های مسکن الزامی است تا بتوان مدیریت درست مسکن را در جهت خانه داری مردم به کار گرفت .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار