معاون مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد ایران باید در هفته های آتی برای برطرف کردن نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای‌اش تصمیم‌گیری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه بیزینس استاندارد، "بن رودز" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا از ایران خواست پیش از مذاکره با گروه پنج بعلاوه یک تصمیم درست بگیرد.

وی گفت: نظر ما این است که ایران باید در هفته های آینده تصمیم گیری کند.آنها باید بتوانند ثابت کنند که برنامه شان صلح آمیز است.جامعه جهانی خاطر نشان کرده است که به حق ایران در داشتن برنامه صلح آمیز انرژی هسته ای احترام می گذارد به شرط این که آنها بتوانند اعتماد سازی کنند،  اطمینان دهند که برنامه شان صلح آمیز است، به تعهدات بین المللی خود عمل کنند و محدودیت های لازم را بپذیرند.

رودز مدعی شد که ایران قدم های لازم را در جریان مذاکرات برای مطمئن کردن جامعه جهانی برنداشته است. آنها در اظهار نظر عمومی خود درباره رسیدن به توافق ابراز خوش بینی می کنند اما آنها باید برای رسیدن به توافق جامع قدم های بیشتری بردارند.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم اختلافات را برطرف کنیم و به راه حل جامع برسیم اما طرف ایرانی باید قدم های بیشتر بردارد.

"بن رودز" در خصوص روسیه نیز گفت: آمریکا و روسیه در برخی زمینه‌ها باهم همکاری‌می‌کنند، اما بین دو طرف اختلافاتیخصوصا بر سر اوکراین وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار