آیا مردم عراق در برابر توطئه شوم تجزیه این کشور که اساسا توسط صهیونیست‌ها طرح‌ریزی و هدایت می‌شود، می‌ایستند و اتحاد و یکپارچگی کشور خود را حفظ می‌کنند؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پرس‌ تی‌وی، کوین برت، تحلیل‌گر آمریکایی مسائل خاورمیانه، بحران عراق را نتیجه تجزیه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی دانسته است.


برت در این گزارش نوشته است: ‌

باید دانست که رژیم صهیونیستی نخستین قدم‌ را در تجزیه خاورمیانه برداشت و اکنون حمایت علنی بنیامین نتانیاهو از تجزیه‌طلبان عراق، به وضوح منشا بحران کنونی این کشور را به همگان نشان می‌دهد.


طی سخنان خود در اندیشکده دانشگاه تل‌آویو، نتانیاهو اذعان کرد که از استقلال کردهای شمال عراق و در نتیجه، فروپاشی این کشور حمایت می‌کند، "اسرائیل از خواسته کردها مبنی بر جدایی از عراق حمایت می‌کند". این نخستین قدم برای تحقق رویای صهیونیست‌ها مبنی بر از هم پاشیدن خاورمیانه خواهد بود.
 

این موضوع نه تنها تهدید یک عراق متحد را از اسرائیل می‌زداید، بلکه منابع غنی نفتی مناطق کردنشین این کشور را همچون ثروتی بادآورده در اختیار این رژیم قرار می‌دهد. اسرائیل سال‌هاست که ارتباطی تنگاتنگ و در نتیجه نفوذ زیادی در این منطقه دارد. 


اما اتفاق دیگری که رژیم صهیونیستی را به تحقق این رویا امیدوار کرده است، حملات و کشتارهای گروه تروریستی داعش در عراق است؛ چرا که این رژیم هم‌اکنون از تهدید تروریست‌ها به عنوان بهانه‌ای برای دفاع از استقلال کردها استفاده می‌کند. اگر کرکوک در منطقه کردستان قرار گیرد و جدا شود، عراق حجم زیادی از نفت خود را که به اسرائیل سرازیر خواهد شد، از دست خواهد داد.


امروز بسیاری از کشورهای منطقه از جمله سوریه، ترکیه، و ایران مناطق کردنشینی دارند که اسرائیل همیشه آرزوی جدایی‌ آنها را نیز داشته است. اگر با استقلال کردستان عراق، ساکنین این مناطق نیز خواهان جدایی شوند، جنگی منطقه‌ای به راه خواهد افتاد که دامن‌گیر همه کشورهای خاورمیانه خواهد شد، و این همان چیزی است که رژیم صهیونیستی در آرزوی آن است: جنگ داخلی و از هم پاشیدن کشورهای منطقه.
 

این در حالی است که مسئولین آمریکا از جمله جان کری به طور رسمی اعلام کرده‌اند که با جدایی کردهای عراق مخالف هستند. اما آیا آمریکا قدرت مخالفت با خواسته‌های اسرائیل را دارد؟ تاریخ ثابت کرده است که همیشه رژیم صهیونیستی راهی برای جلب موافقت و تغییر نظر هم‌پیمانان آمریکایی خود داشته است. همانطور که این رژیم، علی‌رغم مخالفت‌های بسیاری از کشورها و مردم آمریکا، این کشور را به حمله به عراق تشویق کرد تا زمینه از هم پاشیدن آن را مهیا کند.


در زمان اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی، این صهیونیست‌ها بودند که جنایات شنیعی در زندان ابوغریب مرتکب شدند و با هدف نابود کردن آینده این کشور‌، تعداد زیادی از داشمندان و متفکران عراق را ترور کردند و سعی در افروختن آتش جنگ‌های فرقه‌ای نمودند. پس آنچه که امروز مشاهده می‌شود، ثمره کاشته‌های رژیم صهیونیستی در عراق است.


اما سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است: آیا مردم عراق در برابر توطئه تجزیه این کشور که اساسا توسط صهیونیست‌ها طرح‌ریزی و هدایت می‌شود، سر خم می‌کنند؟ یا اینکه در برابر این توطئه‌ی شوم می‌ایستند و اتحاد و یکپارچگی کشور خود را حفظ می‌کنند؟ 




انتهای پیام/
برچسب ها: بحران ، عراق ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار