سفیر عراق در آمریکا تاکید کرد تروریسم بعثی تکفیری غده سرطانی بین‌المللی است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "لقمان فیلی" در گفتگوی اختصاصی با "کریستین امانپور" مجری این شبکه درباره بحران عراق گفت هدف نهایی تروریست‌های بعثی تکفیری این است که حکومتی اسلامی را در عراق و سوریه و دیگر مناطق جهان ایجاد کنند. هم اکنون بغداد حکم نگین انگشتر را برای آنها دارد اما ما اجازه نمی دهیم بغداد را تصرف کنند. مسئله این نیست که آیا بغداد ممکن است سقوط کند یا خیر. ما می توانیم مردم را بسیج  و از همه گزینه های ممکن استفاده کنیم. اما باید توجه داشت خطر تروریست‌های بعثی تکفیری برای کل منطقه یعنی کشورهای دیگر هم وجود دارد. 

امانپور مجری برنامه گفت به نظر شما آیا احتمال گفتگو میان آمریکا و ایران برای ایجاد نوعی ائتلاف برای متوقف کردن تروریست‌های بعثی تکفیری وجود دارد؟

سفیر عراق در آمریکا گفت تروریست‌های بعثی تکفیری غده سرطانی بین المللی در عراق هستند که قبل از آن هم در سوریه حضوری گسترده داشتند. بنابراین لازم است همکاری بین المللی برای حمایت از دولت دموکراتیک عراق وجود داشته باشد تا این بحران پایان یابد. در این چارچوب ما از گفتگوها با هر کشوری استقبال می کنیم. اما ما خیلی روشن می گوییم که فوریت این قضیه اجازه بحثهای طولانی و کشدار شدن این قضیه را نمی دهد. در هر حال مقامات آمریکایی به ما می گویند که سرگرم بررسی همه گزینه ها هستیم. 

سفیر عراق در آمریکا افزود ما مدتهاست می گوییم بحران سوریه تاثیر بسیار زیادی بر عراق دارد. ادامه بحران سوریه بدون اینکه پایانی برای آن متصور باشد ، قطعا بر عراق تاثیر منفی دارد. به علاوه ما همیشه گفته ایم که لازم است ارتش عراق تقویت شود. ما به بالگردهای آپاچی نیاز داریم. دولت آمریکا اکنون این فوریت را درک می کند. آنها می گویند که آماده کمک هستند. ما هم می گوییم حتی یک روز هم نمی توانیم صبر کنیم. ما معتقدیم باید هر چه سریعتر تصمیم گرفته شود. از نظر ما ، فوریت این قضیه باعث شده است گزینه های زیادی نداشته باشیم و مجبور باشیم اقدامات ضربتی و فوریتی انجام دهیم

"لقمان فیلی" درباره انتقادات از نوری مالکی نخست وزیر عراق هم گفت در عراق انتخابات برگزار شد و دادگاه عالی این کشور نیز نتیجه انتخابات را تایید کرد و اکنون نیز کابینه دولت جدید تشکیل می شود. اما به نظر من اکنون وقت صحبت از این مسائل و انتقاد از دولت نیست زیرا عراق با خطری فوری روبروست. در هر حال دولت عراق دولت وحدت ملی است و سالها دولت حاکم در عراق همین شکل را داشته است. اما مسئله این نیست. بنابراین همه باید در برابر این تهدید بایستیم.
 

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار