آثار ما به خصوص در زمینه انقلاب و فرهنگ باید عرضه جهانی پیدا کند.

تورج عقدایی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: ادبیات داستانی حوزه‌ای است که در آن ادبیات از منظر روایت تقویت می‌شود یا به عبارت دیگر می‌خواهیم چیزی که اتفاق افتاده را روایت کنیم.

وی افزود: راجع به این که چگونه به انقلاب پرداخته شده باید بگویم که انقلاب یک حادثه بزرگ است آنچه که ما باید در رابطه با انقلاب انجام دهیم باید به همان بزرگی باشد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: واقعیت این است که کارهای ما سطحی است، باید اثری تولید شود که بتواند در سطح جهان عرضه شود که متأسفانه تولید نشده است، علت‌های زیادی هم دارد که از مهمترین آنها ضعف آموزش است، اگر انتظار یک قطعه تولیدی خوب را داریم باید کسانی تربیت شوند با آموزش صحیح و تجربه‌ای که به دست می‌آورند یک کار خوب تولید شود.

عقدایی افزود: ناگفته نماند بعضی‌ها توانسته‌اند کم و بیش کار کنند اما به آن شکل که باید انقلاب در تمرکز اندیشه قرار بگیرد اما هنوز در رابطه با‌ آن حادثه بزرگ کار بزرگی نکردیم.

عقدایی خاطرنشان کرد: میان ادبیات و جامعه یا جامعه‌شناسی و جامعه‌شناسی ادبیات رابطه خوبی برقرار است. اما همانطور که گفته شد چون ما شاهکاری تولید نکردیم جامعه‌شناسی هم همان نگاه را دارد.

ما نمایشنامه و فیلم نامه خوبی نداریم جنبه سرگرمی این مسائل بیشتر از انتقال یک فرهنگ است باید در این حوزه فرهنگ انقلاب و جبهه صادر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عرضه ، انقلاب ، فرعنگ ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار