به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) نمایشگاه و همایش‌هایی به همین مناسبت در برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود مانند روسیه، آلمان،‌ پاکستان،...

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در حالی برگزار می‌شود که تنها شیفتگان ایشان در داخل ایران نیستند که با حضور در مرقد نورانی این بزرگمرد قرن، عهد خود را تازه می‌کنند بلکه هواخواهان آرمان‌های امام خمینی (ره) در سراسر جهان، با برگزاری مراسم و همایش‌های گوناگون به تحلیل و تجلیل از ابعاد گوناگون شخصیتی، انقلابی، سیاسی و معنوی ایشان می‌پردازند.

بدین منظور روز دوشنبه 12 خرداد 93 بزرگداشت حضرت امام خمینی در مسکو برگزار شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل اقامتگاه خود پذیرای مهمانان ویژه روس برای حضور در برنامه ویژه بزرگداشت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود و نمایشگاه عکسی نیز توسط رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد.

امروز 13 خردادماه نیز دومای دولتی روسیه میزبان نشستی با عنوان "میراث معنوی امام خمینی" است که با همکاری فراکسیون حزب لیبرال دموکرات روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، در دومای روسیه و با حضور کارشناسان، محققین، ایرانشناسان و برخی از نمایندگان دومای روسیه برگزار می‌شود.

همچنین در شهر برلین پایتخت آلمان نیز روز سه شنبه 3 ژوئن همایشی با عنوان "ابعاد گوناگون شخصیت امام خمینی (ره)" با حضور میهمانان خارجی، اعم از مسلمان و غیرمسلمان برگزار خواهد شد. در این همایش قرار است تعدادی از محققان و پژوهشگران در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین و در جمع دعوت شدگان به این همایش درباره امام خمینی سخنرانی کنند.


بخش رایزنی و خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در هفته گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی برنامه ریزی‌های گوناگونی از قبیل نمایشگاه آثار امام خمینی در شهرهای مختلف این کشور داشتند. شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی پاکستان در جریان دیدار از این نمایشگاه با تمجید از آثار ارزشمند حضرت امام خمینی، علاقه خاص خود را نسبت به بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ابراز داشتند.


رسانه‌های خبری پاکستان نیز با حضور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، این برنامه را پوشش دادند.

علاوه بر این خبرگزاری‌های مختلف خارجی به ویژه رسانه‌های جهان اسلام، همزمانی سالگرد ارتحال امام خمینی با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را به فال نیک گرفته و امام خمینی را مظهر وحدت امت و همگرایی مسلمانان دانستند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار