روزنامه هافینگتون پست در گزارشی با اشاره به مهمترین نظرات سیاسی عبدالفتاح السیسی گفت : سیسی تغییرات ریشه‌ای بخصوصی را در سیاست خارجی مصر ، به نحوی که منافع آمریکا در منطقه را به خطر اندازد ، بوجود نمی‌آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه "هافینگتون پست در گزارشی با بررسی و بازخوانی نظرات عبدالفتاح السیسی نامزد ریاست جمهوری مصر ، پیرامون مهمترین نظرات و دیگاه های وی ، گفت : انتظاری نمی‌رود که ارتشبد سیسی تغییراتی ریشه‌ای در سیاست خارجی مصر بوجود آورد ؛ بطوری که این تغییرات نتایجی منفی بر منافع آمریکا در منطقه داشته باشد.

این روزنامه در گزارش خود می نویسد : سیسی همچنان مواجه با مجموعه ای از بحرانها و چالشها در زمینه های مختلف از جمله آینده اخوان المسلمین در این کشور ، مسأله تروریسم ،  اوضاع اقتصادی دشوار و افزایش تعداد جوانان ناراضی و خشمگین است.

این روزنامه سپس به بررسی مواضع ارتشبد سیسی نسبت مسائل و قضایای مهم می‌پردازد و می گوید : در مورد اخوان‌المسلمین سیسی معتقد است که اخوان المسلمین ارتباطشان را با مصری ها از دست داده‌ اند . وی گفته است : نه تنها وی ، بلکه تمامی مصری‌ها حاضر به آشتی با اخوان‌ نیستند.

این روزنامه سپس به موضع وی درباره رژیم صهیونیستی می‌پردازد ومی‌نویسد: سیسی اعلام کرده است که به معاهده صلح با اسرائیل پایبند است و به آن احترام می‌گذارد . وی گفته است : روابط با اسرائیل بیش از 30 سال است که دوام دارد و با وجود چالشهای زیاد ، این معاهده دوام داشته است.

این روزنامه پس از آن به موضع سیسی در رابطه با جنگ برضد تروریسم پرداخته و  گفته : سیسی اعلام کرده است که  : هنگامی که دیده است تلاشهایی برای ویران کردن کشور صورت می‌پذیرد مجبور شده است تا به ندای ملت پاسخ دهد .  وی گفته است که هرتصمیمی را که برای حمایت مصر از تروریسم لازم باشد ، اتخاذ خواهد کرد.

این روزنامه سپس به رویکرد وی درقبال ایالات متحده امریکا می‌پردازد و می‌گوید : سیسی روابط مصر با ایالات متحده آمریکا را با ثبات و استراتژیک اعلام کرده و گفته است : مصر موضع آمریکا را درک می‌کند و امیدوار است که واشنگتن نیز موضع قاهره را درک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار