رئیس جمهوری نیجریه و کامرون با یکدیگر توافق کردند تا به منظور مهار و مقابله با گروه بوکوحرام ، با یکدیگر همکاری نمایند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری الشرق الأوسط، "گودلاک جاناتان" ، رئیس جمهوری نیجریه و "پل بیا" رئیس جمهوری کامرون توافق کردند تا به منظور مهار کردن و مقابله با فعالیت‌های گروه بوکوحرام که در مرزهای دوکشور  مستقر هستند ، همکاری نمایند.

برخی منابع در ریاست جمهوری نیجریه اعلام کردند که : این توافق در حاشیه نشست امنیت و مبارزه با فعالیت‌های گروه های تروریستی ، که روز گذشته در پاریس برگزار گردید ، حاصل گردیده است.

این منابع همچنین گفته‌اند: رئیس جمهور نیجریه با "بونی یائی" رئیس جمهوری کشور بنین و "ادریس دیبی" رئیس جمهوری چاد دیدار کرده و به بررسی  مسأله همکاری‌های امنیتی با این کشورها پرداخته است.

این اعلام همکاری پس از آن صورت می گیرد که روز گذشته تعدادی از افراد مسلح که احتمال داده می‌شود از اعضای گروه بوکوحرام بوده‌اند ، در حمله به شمال کامرون یک نفر را که دارای تابعیت چین بوده است ، کشته و 10 تن دیگر را نیز ربوده‌اند.

گفتنی است که بوکوحرام در مرزهای نیجریه و کامرون مستقر بوده و سابقا نیز اقدام به ربایش شهروندان فرانسوی از داخل کامرون و انتقال آن‌ها به نیجریه کرده بودند؛ چیزی که باعث دخالت مقامات کامرون و فرانسه و نیجریه گردید و آزادی افراد ربوده شده را درپی داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار