رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: از این پس علاوه بر پاسخگویی حضوری در بیمارستان‌های قزوین، سامانه‌های اطلاع‌رسانی کشوری نیز راهنمای مردم در برنامه تحول نظام سلامت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
علی اکبر زینالو اظهار کرد: در راستای اجرای «برنامه تحول نظام سلامت» که در راستای لبیک جهادی متولیان سلامت کشور به توصیه‌های مقام معظم رهبری و ابلاغ «سیاست‌های کلی سلامت» از جانب معظم‌له آغاز شده است، سامانه‌های اطلاع‌رسانی کشوری، شامل تلفن، پیام کوتاه و پایگاه اینترنتی، ضمن آگاه سازی مردم، پاسخگوی پرسش‌ها هستند.
 
 
 وی افزود: البته همچون گذشته مدیر دفتر پرستاری وقت (سوپروایزر) در مراکز آموزشی ـ درمانی و بیمارستان‌های تابعه موظف است به صورت حضوری پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد و برای رفع مشکلات آنان در خصوص با این برنامه اقدام فعال و موثر انجام دهد.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین تصریح کرد: این برنامه با هدف افزایش رضایت‌مندی مردم و کیفیت خدمات مناسب، همراه با کاهش هزینه پرداختی بیماران، اجرا می‌شود.
 
زینالو عنوان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق برقراری ارتباط با سامانه تلفنی 1590 یا سامانه پیام کوتاه 20001590 ستاد تحول سلامت، ضمن کسب اطلاعات درباره این برنامه، پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین ضمن معرفی پایگاه اینترنتی ستاد تحول سلامت به نشانی Tahavol.behdasht.gov.ir برای مردم، بیان کرد: پورتال hse.health.gov.ir نیز برای معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای مراکز آموزشی ـ درمانی و بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه‌ها و همچنین شماره تلفن 81454000 ـ 021 برای پاسخگویی به عوامل اجرایی طرح، معرفی شده است.
 
زینالو اضافه کرد: در قالب برنامه یاد شده، «برنامه ترویج زایمان طبیعی»، «ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی»، «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم»، «حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های دولتی»، «ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌های دولتی»، «برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند» و «نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های تحول سلامت» به اجرا در می‌آید. -
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.