در راستاي تعامل فكري مركز سيمافيلم با دست‌اندركاران توليد و نمايش، نخستين شوراي مشورتي كارگردانان با مديران سيما فيلم برگزار شد.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛ در اين نشست كه با حضور كارگردان‌هاي سينما و تلويزيون از جمله محمد حسين لطيفي، مصطفي رزاق كريمي، سعيدسلطاني و احمد مرادپور و مديران مركزسيما فيلم برگزار شد، درباره سياست‌هاي كلي اين مركز در توليد آثار الف ويژه و الويت‌ها و دغدغه‌هاي رسانه ملي در توليد مجموعه هاي نمايشي بحث و گفتگو شد.

محمدرضا معصوم زادگان، رييس مركز سيما فيلم در اين نشست با تبيين سياست‌هاي كلي اين مركز در توليد آثار الف ويژه تاكيد كرد: ماموريت سيما فيلم توليد آثار فاخر در سه حوزه انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و بيداري اسلامي است و اقدامات اين مركز را در عملياتي شدن اين سياست‌ها تشريح كرد.
 
 محمد حسين لطيفي كارگردان نيز ضمن تاكيد بر ضرورت سرمايه‌گذاري در توليد آثار فاخر، اظهار كرد: در كنار توجه به اولويت‌هاي كلي بايد به دغدغه‌هاي خانوادگي و اجتماعي امروز مردم نيز توجه داشت و به موازات توليد آثار الف‌ويژه، سوژه‌هاي روز به ويژه در حوزه خانواده را فراموش نكرد.
 
 به گفته وي امروز بنياد خانواده از سوي رسانه هاي بيگانه و سريال‌هاي ماهواره‌اي به شدت در معرض تهديد قرار گرفته و ما بايد براي مقابله و مصومنيت خانواده‌هاي ايراني از اين تهديدات به ساخت فيلم و سريال‌هاي جذاب و مخاطب‌پسند بپردازيم تا از فروپاشي ارزش‌هاي اصيل فرهنگي خود جلوگيري كنيم.
 
 سعيد سلطاني، كارگردان ستايش و پس از باران ضمن اشاره به دغدغه هاي جدي فرهنگي در جامعه بر لزوم همكاري و تعامل سازنده مراكز سفارش دهنده آثار نمايشي به كارگردان ها تاكيد كرده و به شرح مشكلات وچالش هايي پرداخت كه در فرايند توليد و نمايش وجود دارد.
 
 به گفته وي بايد بين مديران رسانه ملي و كارگردان ها، درك مشتركي از قصه ها و دغدغه هاي فرهنگي شكل بگيرد و برگزاري چنين نشست هاي مي تواند به ايجاد اين همدلي وتعامل سازنده كمك كند.
 
 مصطفي رزاق كريمي از ديگر كارگردان هاي حاضر در اين جلسه بيش از هر چيز بر فيلمنامه خوب تاكيد و اظهار كرد: مشكل اصلي ما تهديدهاي ماهواره نيست ضعف در فيلمنامه‌نويسي است. فارغ از اولويت‌ها و دغدغه‌هاي كلي رسانه ملي در توليد آثار نمايشي بايد به آسيب‌شناسي فيلمنامه نويسي در ايران پرداخت و با تقويت و مرتفع كردن ضعف‌هاي آن، رضايت مردم را جلب كرد.
 
 رزاق كرمي وضعيت فيلمنامه‌هاي كنوني را همچون ساخت و سازهاي بي‌هويت در معماري و شهرسازي ما دانست كه بايد براي سر و سامان دادن به آن كاري كرد.
 
 تاجبخش فنائيان نيز بازتعريف مفاهيم و ارزش‌هاي فرهنگي را به عنوان نقطه عزيمت حركت به سمت ساخت و توليد آثار فاخر دانست و تاكيد كرد كه قبل از هرگونه اريابي و قضاوت درباره توليدات نمايشي بايد به تعريف و درك مشتركي از مفاهيم و دغدغه هاي فرهنگي برسيم و برگزاري اين نشست هاي مشترك راهبرد خوبي براي دستيابي به اين هدف است.
 
 سيد عباس فاطمي معاون طرح و برنامه سيما نيز در اين نشست ضمن تشريح الويت هاي معاونت سيما در توليد آثار نمايشي به لزروم توجه به ارزش هاي ملي و مذهبي در مجموعه هاي تلويزيوني اشاره كرد و نمايش زندگي واقعي مردم در كنار توجه به مظاهر رفتارديني به دور از اغراق شدگي و شعارزدگي را مهم برشمرد.
 
 در اين نشست به بيان كلي مسائل رسانه در حوزه نمايش پرداخته شد و در يك فضاي صميمي و شفاف، مشكلات و دغدغه هايي كه هم مديران رسانه ايو هم كارگردان ها با آن مواجه هستند مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچنين مصوب شد در جلسات بعدي اين نشست الويت ها و سياست هاي مركز سيما فيلم به شكل جزيي تري دستور كار جلسسه قرار بگيرد.
 
 اين نشست اولين نشست مشترك شوراي مشورت كارگردانان بوده و در ادامه نشست هاي رشد و تعالي سيما در سطح اجرايي برگزار مي شود و جلسات اين كارگروه با هدف تقويت جريان توليد آثار نمايشي به صورت منظم و مستمر ادامه خواهد يافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیما ، فیلم ، نشست ، شورا ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار