یک مداح اهل بیت (ع) با حضور در برنامه «تکیه معلی» به حواشی سفرش به تایلند پاسخ داد.

میثم مطیعی، مداح اهل بیت (ع) در برنامه «تکیه معلی» شبکه سه درباره سفر تبلیغی اخیر خود به تایلند گفت: این سفر‌های تبلیغی را فقط من و حاج مهدی رسولی نرفتیم، خیلی از مداحان دیگر هم رفته‌اند؛ سفر‌های تبلیغی که بدون چشم‌داشت و به صورت جهادی بود. خیلی‌ها نمی‌دانند. چون نباید گفته بشود. ما تلاش می‌کنیم سبک زندگی اسلامی‌مان را ترویج کنیم.

مطیعی ادامه داد: من و حاج مهدی رسولی به هیچ‌جا وابسته نیستیم. ما روضه‌خوان امام حسینیم. من فقط در برابر اعمال خودم مسئولیت دارم. ما در هیچ‌جا رئیس نیستیم. ما تبلیغ کردن را وظیفه جهادی خود می‌دانیم. در شرایطی که سبک زندگی غربی ترویج می‌شود، سبک زندگی غرب‌گرای هرزه‌محور مقابل سبک زندگی اسلامی قرار دارد. به واسطه همین تقابل، توهین تمسخر و قضاوت شکل می‌گیرد. چرا تایلند؟ چون تایلند برای نگاه غرب‌گرای هرزه‌محور یکی از مهمترین پایگاه‌های سبک زندگی هرزه‌محور است. 

این مداح اهل بیت (ع) افزود: حالا یک روضه‌خوان از ایران به تایلند رفته، تا بگوید ما در تایلند شیعه داریم، ما در تایلند طلبه داریم، ما در تایلند عاشقان فرهنگ ایرانی و زبان فارسی داریم. اگر به عقب برگردم چنین سفری را می‌روم؛ چون هر نفر از آنها به اندازه هزار آدم است. در شرایطی که ۴۰ میلیون توریست به آنجا می‌آید، کنار بودایی‌ها زندگی می‌کنند، در مقابل انواع و اقسام هجمه‌ها محکم پای سبک زندگی اسلامی و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، من وظیفه دارم به آنها دمت‌گرم بگویم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کشور تایلند مورد توجه قرار گرفت، گفت: این سفر آگاهانه بود. چون آگاهانه بود، آرامشم حکم‌فرماست. من بابت رفتن به این سفر خودم را سربلند می‌دانم. یعنی اگر به عقب برگردم، با تمام حواشی‌های پیش آمده دوباره برای تبلیغ به تایلند می‌روم. من در موضع پاسخگویی نیستم، من در موضع فاتحانه ایستادم. چراکه جبهه جدیدی برای اسلام گشوده شده است. اصالتاً انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی است. صدور انقلاب هم یک صدور فرهنگی است. یکی از مولفه‌های مهم قدرت فرهنگ است. حال انقلاب اسلامی می‌خواهد سبک زندگی اربعینی، سبک زندگی کرامت‌مندانه یاد بدهد؛ آن هم در برابر سبک زندگی لیبرال دموکراسی غربی لاابالی. 

مطیعی مجدداً تاکید کرد: من آگاهانه به تایلند رفتم؛ هرچند می‌دانستم این سفرم چه حواشی به بار می‌آورد. ولی آنقدر هدفم مهم بود، که من حواشی‌ها را نادیده گرفتم. من امروز به لطف خدا احساس می‌کنم دو هدفم محقق شده است؛ یکی ارائه تصویری جدید از کشور تایلند از منظر شیعیان. یعنی من از منظر شیعیان به تایلند نگاه کردم. نتیجه‌اش این بود که خیلی‌ها گفتند ما نمی‌دانستیم اصلاً تایلند شیعه دارد. هدف دوم هم اخوت و مودت بود. 

به گفته این مداح اهل بیت (ع)، ما جوانان نماز شب‌خوان کم ندیدیم. حالا یک عده نمی‌خواهند این صحنه‌ها را ببینند، ولی این صحنه‌ها وجود دارد. جوانان شیعه مومن معتقد در کشور‌های مختلف حضور دارند. در یکی از سفرهایم به میلان یکسری از جوانان کنار شبکه اسکای نیوز یک ساختمانی را اجاره کردند، تا مراسم امام حسین (ع) را برپا کنند. آنها مراسمی را برپا کردند، که نمونه‌های آن را در ایران کم می‌بینیم. در آن سفر با پسری رو‌به‌رو شدم، که پدر و مادرش هم متولد ایتالیا بود. خداشاهده آن جوان دو ساعت مانده به اذان صبح بیدار شد، زیپ کوله‌اش را باز کرد، عبا و سجاده‌اش را انداخت، نماز شبش را خواند و ده دقیقه مانده به نماز صبح خوابید. این جوان در کار‌های علمی بسیار مهم مشغول بود. او می‌گفت زمانی که وقتم خالی است، در دانشگاه‌های کشور‌های مختلف تدریس می‌کنم. هر چند ماه در ایران به خدمت علامه حسن‌زاده آملی می‌رسم. 

گفتنی است همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری (ع)، مراسم عزاداری در مسجد الهدی بانکوک با مداحی میثم مطیعی برگزار شد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.