مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: سومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روحانیون رزمنده تهران بزرگ پنجشنبه (18 اردیبهشت‌ماه) با حضور رئیس مجلس نماینده ولی فقیه در سپاه و شهردار تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری سومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روحانیون رزمنده تهران بزرگ که امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه) در نمایندگی ولی‌فقیه سپاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: بنا داریم سومین همایش پیشکسوتان جهاد شهادت روحانیون رزمنده در مجموعه تهران بزرگ را برگزار کنیم.

وی افزود: در سطح تهران بیش از هزار و 500 روحانی رزمنده و 500 شهید روحانی شناسایی کرده‌ایم و این بیش از هزار و 500 روحانی رزمنده اعم از جبهه رفته، آزادگان و جانبازان عزیز روحانی هستند.

حجت‌الاسلام گواهی درباره علت برگزاری این همایش‌ها تصریح کرد: این همایش‌ها تجلیل از خودمان است زیرا شهدا نیاز به تجلیل ما ندارند و گاهی خوب است داشته‌های خود را بررسی کنیم که در گذشته چه بوده‌ایم و الان چه هستیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: اگر امروز وضع ما بهتر از دیروز است و رشد و ترقی و تعالی در زندگی داریم همگی مدیون تلاش‌های این رزمندگان و مجاهدان است.

وی افزود: روحانیون رزمنده با وجود اینکه دست‌خالی بودند در صفوف اول جبهه‌ها حضور داشته و چقدر از رزمندگان را در خط مقدم روحیه می‌دادند.

حجت‌الاسلام گواهی اظهار داشت: علمای بزرگی در این باره بیاناتی داشته‌اند برای مثال "میرزاجوادآقای تهرانی" آرزوی حضور درمیان رزمندگان را می‌کرد، "آیت‌الله قاضی طباطبایی" در جبهه‌ها حضور می‌یافت و می‌گفت می‌خواهم گرد و غبار خاک پای رزمندگان بر چشم من بیاید تا ثواب ببرم یا "آیت‌الله مشکینی" می‌گفت من حاضرم همه ثواب زندگی‌ام را بدهم و ثواب یک شب نگهبانی رزمندگان را بگیرم.

وی تصریح کرد: حضور روحانیت در جنگ بسیار مهم بود و اکنون در سالی که مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، باید مانند دوران دفاع مقدس فعالیت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ افزود: ما در جنگ همینطور بودیم و استاد حوزه و دانشگاه و دکتر و مهندس و حدود 5 هزار روحانی شهید در کشور داشتیم که به نسبت جمعیت آن دوران تعداد بسیار بالایی است.

وی افزود: فقط در تهران 500 شهید و بیش از هزار و 500 روحانی رزمنده داشته‌‌ایم که بعضی‌ها نیز هنوز شناسایی نشده‌اند.

حجت‌الاسلام گواهی اظهار داشت: اگر در دوران دفاع مقدس روحانیون در صفوف مقدم بودند امروز هم به ندای رهبران درباره اقتصاد مقاومتی و فرهنگ لبیک می‌گوییم زیرا به نوعی در جنگ هستیم و باید در مقابل آن نسخه بپیچیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ تصریح کرد: روحانیت نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس داشته و آنها رفتند و جانشان را تقدیم خدا کردند لذا ما امروز باید با تبلیغ گسترده، انسجام، وحدت ملی، روحیه جهادی، اقتصاد مقاوتی فرهنگ خون و شهادت، ایثار و از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس را به یاد داشته باشیم که آن رزمندگان به همرزمان خود می‌گفتند که ما جان خود را تقدیم می‌کنیم که شما باشید و ما نباشیم.

وی گفت: همه تلاش دشمن این است که این روحیات را از ما بگیرد هم می‌خواهد ما پیشرفت نکنیم و هم روحیه انزوا و اینکه بگوییم به ما چه ربطی دارد را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام گواهی افزود: ما در دوران دفاع مقدس توانستیم و امروز نیز با توانایی‌های خودمان می‌توانیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ درباره برگزاری سومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روحانیون رزمنده تهران بزرگ گفت: این همایش پنج‌شنبه (18‌اردیبهشت‌ماه) در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار خواهد شد که با حضور و سخنرانی دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و دکتر قالیباف شهردار تهران و دیگر عزیزان خواهد بود که یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه در حاشیه این همایش توسط کنگره شهدای روحانی در حاشیه همایش از دیگر برنامه‌های آن است.

وی افزود: بنا داریم هرساله این همایش را برگزار کنیم و با روحیات انقلابی به مردم بگوییم که چه بوده‌ایم و امروز در چه رتبه‌ای هستیم تا برآن اساس از جان و مال خود هزینه کنیم.

حجت‌الاسلام گواهی اظهار داشت: گاهی باید از جان و مال خود بگذریم همانطور که در دوران دفاع مقدس این گونه مایه گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ما روحانی 80-90 درصد جانباز و روحانی با 10 سال اسارت داشته‌ایم و یا روحانی داشته‌ایم که تک فرزند یا دو فرزند یا همه فرزندانشان به شهادت رسیده‌اند و یا از دو پا یا دو دست یا دو چشم و یا با هم جانباز شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهاد ، شهادت ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار