منابع آگاه روز چهارشنبه اعلام کردند یک زن 26 ساله فرانسوی روز دوشنبه در فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی بازداشت شد و از آن روز تاکنون تحت بازداشت قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛  این منابع علت بازداشت این زن فرانسوی را دلایل امنیتی عنوان کردند.
یک منبع کنسولی فرانسوی اعلام کرد « ما از شامگاه دوشنبه تاکنون دو بار با وی تماس تلفنی برقرار کرده ایم و او پیشنهاد کمک کنسولی ما را رده کرده و اطمینان داده است که با وی خوب رفتار شده است».
این منبع افزود مقامات اسرائیلی برای بازداشت این تبعه فرانسوی انگیزه های امنیتی را عنوان کرده اند اما به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده اند.
یکی از دوستان این عکاس فرانسوی مغربی تبار که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد وی در حال انجام یک طرح عکاسی درباره سرنوشت پناهجویان فلسطینی است و پیش از این نیز چهار بار به منطقه سفر کرده است.
دوست این عکاس فرانسوی افزود « وی هر بار هنگام وارد شدن به اسرائیل تحت بازجویی قرار گرفته بود اما این نخستین بار است که بازدشت شده است ».
این منبع همچنین خاطر نشان کرد از دوست خود چند ساعت بعد از ورود به اسرائیل پیامکی دریافت کرده است با این مضمون: « آنها مرا بازداشته کرده اند زیرا می گویند درباره اقدام به بمب گذاری به من مظنون هستند ».
به گفته این منبع « مقامات اسرائیلی به وی گفته اند پنجشنبه به فرانسه بازگردانده خواهد شد اما درباره تایید این مطلب ما هیچ اطلاعی کسب نکرده ایم ».
این منبع تصریح کرد این عکاس فرانسوی دیگر به تلفن همراه خود دسترسی ندارد اما به وی اجازه داده شده است با پدر خود تماس بگیرد.
 سخنگوی دستگاه امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، اعلام کرد در حال حاضر در موقعیتی نیست که درباره این اخبار اظهار نظر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار