روزنامه عراقی "الدستور" به نقل از منابع بلندپایه در دستگاه اطلاعاتی عراق از وجود سلاح ‌های پیشرفته در دستان جبهه النصره و داعش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه عراقی الدستور به نقل از یک منبع بلندپایه دستگاه اطلاعاتی عراق از وجود سلاح‌های پیشرفته قابل حمل زمین به هوا در دستان جبهه النصره و داعش در عراق و سوریه خبر داد و اعلام کرد : دلالان سلاح معامله‌هایی را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای مجهز کردن مسلحان در این کشورها به امضا رسانده‌اند.

این منبع بلند پایه دستگاه اطلاعاتی عراق که نخواسته نامش فاش شود گفته است:  دستگاه اطلاعات ملی عراق  به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد تروریست‌ها در سوریه و عراق به موشک های زمین به هوا بواسطه دلالان سلاح که اکثرشان از استان الانبار عراق هستند و قراردادهایی را با کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای آسیایی برای مجهز ساختن تروریست‌ها به حدود 300 موشک به عنوان بخش اول کمک‌ها ، دست یافته‌اند و پس از 3 ماه دیگر نیز همین تعداد موشک قرار است ارائه شود که هزینه آن حدودا به 100 میلیون دلار می‌رسد.

این منبع اطلاعاتی همچنین فاش کرده است که یک گروه نظامی آمریکایی که شامل کارشناسانی در زمینه جنگ‌های خیابانی و ارتباطات و تکنولوژی برای کمک به نیروهای مسلح و دستگاه اطلاعاتی عراق در جنگ با تروریسم‌های داعش می‌باشد به بغداد رفته‌اند.

این منبع همچنین گفته که بیش از 130 آمریکایی که اکثرشان از کسانی ‌می‌باشند که در جنگ فلوجه شرکت داشته‌اند در آموزش نیروهای زبده شرکت خواهند داشت و این آموزش‌ها شامل آموزش جنگ‌های خیابانی و عکس‌العمل در حملات انتحاری با کمربندهای انفجاری و بمب‌های انفجاری می‌باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار