عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق از تشکیل یک گروه فنی- نظامی عالی رتبه خبر داد که ماموریتشان واردات سلاح از کشورهای مختلف جهان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط، عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق از تشکیل یک گروه فنی- نظامی عالی رتبه خبر داد که ماموریتشان واردات سلاح از کشورهای مختلف جهان است.

قاسم الاعرجی گفت: این گروه اخیرا تشکیل شد و ماموریتش تلاش برای ارتباط با کشورهای مختلف جهان با هدف امضای توافقنامه‌های تسلیحاتی و نظامی است.

وی افزود: این گروه با کشورهای تولید کننده و صادر کننده سلاح در ارتباط خواهد بود و سعی می‌کند در این ماموریت از نفوذ برخی کشورهای عربی و غیر عربی سود ببرد.

الاعراجی بدون نام بردن از اعضای گروه  گفت: اعضای این گروه رایزنی‌ها و ارتباطات خود را با کشورهای سازنده و صادر کننده سلاح آغاز کرده‌اند. در حال حاضر اولویت برای کشور واردات تجهیزات ویژه نیروی هوایی و سامانه دفاع زمینی است.

سال گذشته عراق در توافقنامه ای 4.2 میلیارد دلاری با روسیه، تلاش کرد تجهیزاتی چون میگ 29 ، بالگرد ام 28، سامانه موشکی زمین به هوا و تسلیحات دیگر وارد کند اما پس از مدتی این توافقنامه به علت فساد و سوء‌استفاده‌های مالی برخی از مقام‌های عراقی، ملغی شد تا پس از مدتی پارلمان جهت بررسی تخلفات مرتبط با امضای این توافقنامه کمیته ویژه‌ای تشکیل دهد اما این کمیته هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار