گروه هفت برای افزایش تحریم علیه روسیه اعلام آمادگی کرد. وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه هفدهم ماه آوریل در ژنو با کاترین اشتون و وزیر امور خارجه اوکراین دیدار خواهندکرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه خبری یورونیوز، گروه هفت برای افزایش تحریم علیه روسیه اعلام آمادگی کرد. وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه هفدهم ماه آوریل در ژنو با کاترین اشتون نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه اوکراین دیدار خواهندکرد. در این دیدار آنها تلاش خواهند کرد راه حلی برای بحران کنونی بیابند.

همزمان گروه هفت اعلام کرد در صورت ادامه عملکرد کنونی روسیه در اوکراین آماده افزایش تحریم‌ها علیه روسیه است.  "جاکوب لو" وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره گفت روسیه باید عقب نشینی کند. اگر روسیه به اقدامات غیر قانونی خود ادامه دهد و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کند، تمام کشورهای جهان برای پاسخ دادن به روسیه متحد خواهند بود. 

در مقابل ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه وعده داد به هر قیمت ممکن از روس تبارهای اوکراین حمایت کند.  با این حال به نظر می‌رسد پوتین ترجیح می‌دهد در حال حاضر بیشتر حول محور انرژی واکنش نشان دهد. از همین رو تهدید کرده است صدور گاز خود را متوقف و بخشی از اروپا را از گاز محروم خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار