مشاوران امنیت ملی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز شنبه در نشستی جدید که در کاخ سفید برگزار شد، به بررسی شیوه های رسیدن به راه حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که گفتگوی شش ساعته روز جمعه وی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در لندن در مورد اوضاع اوکراین به نتیجه ای نرسید، همراه با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در این نشست حضور داشتند.

این نشست در حالی برگزار شد که قرار است روز یکشنبه یک همه پرسی در مورد ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در منطقه کریمه برگزار شود.
 باراک اوباما روز جمعه ابراز امیدواری کرد بتوان راه حلی دیپلماتیک برای بحران پیدا کرد ولی به این موضوع نیز اذعان کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا آماده اند اقداماتی علیه روسیه به سبب حضور نظامی این کشور در خاک اوکراین انجام دهند.

آمریکا گفته آماده است از روز دوشنبه محدودیت هایی در زمینه صدور روادید علیه برخی مسئولان بلندپایه روسیه و اوکراین اعمال و دارایی های این افراد را مسدود کند. اتحادیه اروپا نیز برای همراهی کردن با آمریکا در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار