الجزیره گفت همه چیز برای برگزاری همه پرسی درباره سرنوشت شبه جزیره کریمه آماده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛  در حالیکه ساعات زیادی تا برگزاری همه پرسی در کریمه درباره سرنوشت این شبه جزیره برای پیوستن به روسیه یا باقی ماندن به عنوان جزئی از اوکراین نمانده است تدابیر امنیتی در این منطقه و خصوصا در مرز اوکراین و نقاط راهبردی این شبه جزیره تشدید شده است. این شبه جزیره اکنون در آرامش کامل بسر می برد و کمیته های مردمی و دفاعی در اماکن مختلف مستقر هستند. این نیروها در برگزاری انتخابات در کریمه و تامین امنیت و برقراری نظم در این شبه جزیره مشارکت خواهند داشت.

سرگئی اکسونوف نخست وزیر شبه جزیره کریمه گفت: ما بیش از ده هزار نیروی دفاعی و حدود 5 هزار نیروی امنیتی داریم لذا قدرت و پول کافی برای تامین امنیت مراکز رای گیری در اختیار داریم.

خبرنگار الجزیره گفت : اکنون شمارش معکوس برای رای گیری شده است و حدود 1200 مرکز برای اخذ آرای رای دهندگان آماده شده است که انتظار می رود روز یکشنبه یک و نیم میلیون نفر از حائزان شرایط در این رای گیری شرکت کنند.

مقامات کریمه پیش بینی می کنند که دست کم 80 درصد از حائزان شرایط رای داده در همه پرسی شرکت کنند. اما گفته اند که میزان استقبال از همه پرسی هر چقدر باشد آنها نتیجه این همه پرسی را ملاک عمل خود قرار خواهند داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار