تیم بسکتبال مهرام تهران با نتیجه 88 بر 53 الاتحاد اردن را شکست داد و به عنوان تیم اول گروه A باشگاههای غرب آسیا به دور یک چهارم نهایی صعود کرد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم مهرام با 10 امتیاز صمد نیکخواه بهرامی، 2 امتیاز حامد حدادی و پرتاب سه امتیازی سم داگلاس در چهار دقیقه اول دیدار با اتحاد اردن 15 بر صفر پیش افتاد و از همین دقایق کار برای نماینده دوم اردن تمام شد. 

اصلانی، داگلاس، نیکخواه، اوشین و حدادی ترکیب اولیه مهرام بودند که با رساندن توپ به صمد نیکخواه تا 23 امتیاز بدون پاسخ پیش رفتند تا بالاخره با دانک ابوقرا تیم الاتحاد دو امتیاز اول خود را به دست آورد.

مهرام کوارتر اول را 30 بر 9 برد و صمد نیکخواه تنها در 10 دقیقه، 18 امتیاز و 3 ریباند داشت.

قوانین اردنی ها به ضرر تیمهایشان

تیمهای لیگ بسکتبال اردن امسال به خاطر پیشرفت بازیکنان داخلی، اجازه جذب بازیکن آمریکایی را نداشتند و با توجه به فاصله کم بازیهای لیگ این کشور و بازیهای غرب آسیا، برای این مسابقات هم بازیکن خارجی جذب نکردند. الاتحاد هم با تنها 9 بازیکن به ایران آمده و از بین نیمکت نشینان تیم تنها یک بازیکن وارد زمین می شد. 

در کوارتر دوم، امتیازآوری میان بازیکنان دیگر مهرام تقسیم شد و مهرام نیمه اول را با نتیجه 47 بر 21 برد.

مصطفی هاشمی بعد از اختلاف بالای نیمه اول ترکیب مشایخی، رضایی فر، اوجاقی، زنگنه و نبی پور را به زمین فرستاد.

کوارتر سوم با نتیجه 22 بر 19 به نفع مهرام تمام شد و در دقیقه آخر داگلاس، نیکخواه و حدادی هم وارد زمین شدند.

با ورود بازیکنان اصلی، امتیازات مهرام در کوراتر آخر بالاتر رفت و بازی با نتیجه 88 بر 53 به نفع این تیم تمام شد.

صمد نیکخواه برترین بازیکن زمین


صمد نیکخواه با 28 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکن زمین بود. اوشین ساهاکیان با 10 امتیاز و 9 ریباند و حامد حدادی با 7 امتیاز، 6 ریباند و 6 پاس گل بعد از صمد بهترینهای تیم خود بودند. ابوقرا هم با 14 امتیاز، 11 ریباند و 5 پاس گل بهترین بازیکن تیم اردن بود.

آخرین بازی امروز میان تیمهای الجیش و الکهربا برگزار می شود و بازنده این دیدار به عنوان تیم چهارم گروه دوم، حریف فردای مهرام در مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

حواشی بازی

تفاوت قدرت دو تیم به اندازه ای بود که با وجود ورود بازیکنان ذخیره، مهرام با 30 امتیاز پیش بود. بازی در اواخر کوارتر سوم به قدری سرد پیش می رفت که کادر فنی تصمیم گرفت با ورود بازیکنان اصلی، حداقل با حرکات فردی نفراتی مثل صمد نیکخواه و حامد حدادی حاضران در سالن را سرگرم کنند.

تعداد محدودی از تماشاگران مهرام با یک لیدر به تشویق این تیم می پرداختند که سردی بازی به این نفرات هم منتقل شده و در بسیاری از دقایق بازی ساکت بودند.

سم داگلاس ستاره بسکتبال اردن در این بازی با ترکیب مهرام روبروی هموطنان خود قرار گرفت و بعد از بازی اعتقاد داشت شرایط بسکتبال اردن بسیار ناراحت کننده است که نمایندگان این کشور چنین نمایش ضعیفی از اردن مقابل تیمهای آسیایی دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهرام ، اردن ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار