وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد دولت جدید اوکراین باید به موافقت نامه ای که پیشتر از سوی رئیس جمهور برکنار شده این کشور امضا شده است پایبند بماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگـزاری رویترز از مسکو،" سرگئی لاورف" وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد دولت جدید اوکراین باید به موافقت نامه ای که پیشتر از سوی رئیس جمهور برکنار شده این کشور امضا شده است پایبند بماند.

اعلام این موضوع از سوی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حاکی از تغییر نکردن موضع مسکو در قبال بحران کریمه است.

بر اساس موافقتنامه صلحی که پیشتر در تاریخ بیست و یکم ماه فوریه میان «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور برکنار شده اوکراین و سران احزاب مخالف دولت به امضا رسید، موضوع تشکیل یک دولت اتحاد ملی پیش بینی شده بود. از دیگر موضوعات ذکر شده در این موافقتنامه، تحقیق درباره علت کشته شدن معترضان در کیف بود.

 لاوروف در کنفرانس خبری خود در مسکو در این باره گفت:«افرادی که بر اساس این سند، متعهد به انجام اقداماتی شده اند هم اکنون به تعهدات خود عمل نمی کنند.»

لاوروف افزود مسکو آمادگی گفتگو در خصوص این موافقتنامه را دارد، اما دولت کیف را به پیروی کردن از دستورات افراد تندرو متهم کرد. وی همچنین اعلام کرد مسکو هیچ گونه نقش مستقیمی در به وجود آمدن بحران در شبه جزیره کریمه اوکراین نداشته است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار