مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،    
پیرو رای دادگاه اتحادیه اروپا، انگلیس نام 11 مدیر کشتیر‌انی ایران را از لیست تحریم های خود خارج کرد و به گفته مدیر عامل شرکت کشتی‌رانی ایران، کشورهای دیگر اروپایی در اجرای این رای، تاخیر کرده اند.
پس از آن که نمایندگان پارلمان کریمه اعلام کردند همه‌پرسی را درباره جدا شدن کریمه از اوکراین برگزار می کنند و بر همبستگی خود با روسیه تاکید کردند؛ غرب موضع تهاجمی‌تر در قبال روسیه اتخاذ کرده است.
حمله به کاروان حمل سلاح های شیمیایی سوریه٬ نابودی این سلاح ها را به تاخیر می‌اندازد٬ این در حالی است که دولت سوریه حسن نیت خود را در پایبندی به تعهدات بین المللی اش بارها ثابت کرده است.
شش سازمان حقوق بشر مستقل در بحرین با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که رژیم آل خلیفه مسئول افزایش اقدامات خشونت آمیز در این کشور است، و باید از بکارگیری نیروهای امنیتی خارجی به منظور سرکوب اعتراضات مردم دست بردارد.
وزیر امورخارجه روسیه از آمادگی این کشور برای گفتگوی صادقانه و متوازن در مورد اوکراین خبر داد.
واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم "مایکل گرسون" با عنوان "در حالی که آمریکا در سراسر جهان (از جمله، اوکراین و سوریه) عقب نشینی می کند، چه کسانی این خلع را پر خواهند کرد؟" به بررسی افول قدرت آمریکا در سراسر جهان پرداخت.
چاک هیگل در تماسی تلفنی با موشه یعلون، همتای اسرائیلی خود توقیف آنچه محموله تسلیحات ایرانی به مقصد غزه ادعا شده است را تبریک گفت.
ارتش سوریه دو ساختمان کویتی و قطری مشرف بر شهر یبرود و چند تپه جدید را در منطقه قلمون واقع در ریف دمشق به کنترل خود در آورد.
بر اساس تازه ترین پژوهشهای صورت گرفته یک پنجم زنان شاغل فرانسوی در محل کارشان مورد آزار جنسی قرار می گیرند.
یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد که پنتاگون گروهی از کارشناسان را برای تحقیق درباره زبان بدن"ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، مأمور کرده است.
دو خمپاره به اطراف ورودی "هرمل" شرقی در لبنان اصابت کرد.
بحران در کریمه و همچنین بحران مالی آمریکا باعث نشد که رئیس جمهور اوباما از خوشگذرانی‌های پرخرج با خانواده اش به فلوریدا و اقامت در استراحتگاه گرانقیمتشان به قیمت شبی 2500 دلار صرفنظر کند.
دولت لیبی به هدف قراردادن یک نفتکش در بندر "السدره" تهدید کرد.
رسانه‌های مصری از ورود "احمدجربا" رئیس ائتلاف مخالفان به قاهره خبر دادند.
گروه پنج بعلاوه یک با وجود پایبندی ایران به تعهدات خود، از عمل به تعهدات بر اساس توافقنامه اخیر خودداری می کند.
"میشل باکمن"، قانونگذار آمریکایی گفت که گروه‌های یهودی آمریکایی، منافع اسرائیل را به سیاست‌های باراک اوباما، رییس جمهور این کشور، فروخته‌اند، زیرا این گروه‌ها از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته‌اند لایحه تحریم‌های شدیدتر ضد ایران را تصویب نکنند.
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی دست کشیدن ایران از توان هسته‌ای را بعید دانست.
برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار