وزیر امورخارجه انگلیس در سخنانی نسبت به دخالت نظامی روسیه در اوکراین هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز:"ویلیام هیگ" لحظاتی پیش در سخنانی تاکید کرد:روسیه با دخالت در اوکراین تاوان سنگینی خواهد پرداخت و پیامدهای وخیمی در انتظار این کشور است.

وزیر امورخارجه انگلیس ساعتی پیش هم در سخنانی که در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین ایراد کرد،گفت:بحران اوکراین بزرگترین بحران اروپا در قرن جاری است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع جاری در اوکراین تاکید کرد:روسیه هرچه سریعتر باید نیروهای خودرا از شبه جزیره کریمه به پادگان های نظامی بازگرداند.

ویلیام هیگ ، وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با حضور آرسنی یاتسنیوک ، نخست وزیر اوکراین گفت « اگر نتوانیم روسیه را متقاعد کنیم به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد ، باید بهای پیامدها و هزینه های دیگری را بپردازد.»

هیگ با غیر قانونی خواندن نیروهایی که در کریمه حضور دارند گفت « آنها تلاش کردند دارایی  های اوکراین را به چنگ آورند ؛ سعی می کنند دارایی ها اوکراین را مصادره   و ارتش اوکراین را خلع سلاح کنند. طبق قوانین داخلی و بین المللی ، به خاطر این کارها محاکمه خواهند شد و آنها باید این مسئله را بدانند.» 

وزیر خارجه انگلیس از اظهار نظر در خصوص گزینه هایی که اتحادیه اروپا در دست بررسی دارد خودداری کرد اما گفت انگلیس همگام با دیگر کشورها اقدام خواهد کرد.

 در این حال آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین نیز اظهار داشت « کریمه قلمرو اوکراین است و با وجود حضور نظامیان روسیه و با اینکه نظامیان روسیه از دولت غیر قانونی اوکراین حمایت می کنند ، برمشکلات غالب خواهیم شد و هر گونه تلاش روسیه برای تصاحب شبه جزیره کریمه  با موفقیت همراه نخواهد بود. فقط کمی وقت نیاز است .»
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار