تظاهرات مقابل سفارت روسيه در آمريکا

شماری از معترضان به ورود نیروهای روسیه به شبه جزیره کریمه در اوکراین، در برابر سفارت روسیه در واشنگتن تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، در پی تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اعزام نیروهای نظامی به شبه جزیره کریمه اوکراین و اشغال آن، ده ها نفر روز یکشنبه مقابل سفارت روسیه در واشنگتن تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان ضمن حمایت از اوکراین، درباره اقدام اخیر روسیه و پیامدهای آن برای دیگر کشورهای استقلال یافته شوروی سابق اظهار نگرانی کردند. 

یکی از تظاهرکنندگان به نام والِری کاوالیوسکی که بلاروس تبار است، گفت: «هر ملتی در اطراف روسیه باید نگران تحولات اخیر باشد، زیرا این جسارت بیش از حد روسیه را نشان می دهد. روسیه بیش از پیش مطمئن شده است که غرب اجازه می دهد این کشور نقشه های خصمانه خود را اجرا کند». 

پوتین روز شنبه توانست موافقت نمایندگان سنای روسیه را برای استفاده از نیروی نظامی برای حفاظت از شهروندان روس در اوکراین به دست آورد. پوتین همچنین در گفتگو با اوباما رئیس جمهور آمریکا، با رد درخواست غرب برای مداخله نکردن، دفاع از شهروندان و منافع روسیه در اوکراین را حق خود بر شمرده بود.

نیروهای روسیه هم اکنون نیز بدون خونریزی، شبه جزیره کریمه را که یکی از پایگاه های نیروی دریایی روسیه در آنجا واقع شده است، اشغال کرده اند. اکنون که نظامیان روسیه بر اکثر مناطق کریمه مسلط شده است، توجه آنها به شرق اوکراین و جایی معطوف شده است که روسی، زبان مادری اکثر اوکراینی ها است.

یوریچ گاسیوک تظاهرکننده دیگری که اهل شهر کییف پایتخت اوکراین است، می گوید: «به نظرم امروز مردم آمده اند تا پیام قاطعی را به ولادیمیر پوتین بفرستند و از او بخواهند تهاجم به اوکراین را متوقف کند. او باید همه نیروهای روسیه را از خاک اوکراین خارج کند و باید درک کند که جامعه بین المللی، هیچ گونه مداخله ای را که وی اکنون علیه اوکراین به آن مبادرت ورزیده است، بر نخواهد تابید».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار