در اثر انفجارات روز گذشته در مناطق مختلف عراق تعداد بسیاری کشته و مجروح شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ؛ خبرنگار این شبکه در عراق گزارش داد در اثر انفجار یک ماشین بمب گذاری شده که ساختمانی دولتی را در استان "الأنبار" عراق هدف قرار داده بود ، 3 سرباز کشته و 4 تن دیگر مجروح شدند.

همچنین در اثر انفجار یک بمب در جنوب بعقوبه 9 تن زخمی شدند.

پایگاه خبری "سومریه نیوز" به نقل از یک منبع در پلیس استان دیاله عراق اعلام کرد : 9 تن که اکثریتشان از معلمان بودند در اثر انفجاری که وسیله نقلیه‌ آنها در جنوب بعقوبه را هدف قرار داده بود  ، مجروح شدند.

این منبع در گفتگو با پایگاه خبری سومریه نیوز اعلام کرد : این بمب که در کنار  یک جاده کشاورزی در نزدیکی روستای "الجیل" در 15 کیلومتری جنوب بعقوبه  کار گذاشته شده بود  ، ظهر امروز هنگام عبور خودروی حامل معلمان منفجر گردید که منجر به مجروح شدن 9 تن از آنان شد.

همچنین در اثر انفجار بمبی در استان نینوا که در کنار جاده کار گذاشته شده بود و هنگام عبور گشت نیروهای امنیتی در جنوب موصل منفجر گردید  یک افسر کشته و 3 تن از افراد خودرو مجروح شدند.

همچنین یک منبع در پلیس استان نینوا امروز اعلام کرد که در دو حادثه دیگر یک افسر اطلاعاتی پلیس کشته و یک سرباز مجروح شدند.

این منبع در گفتگو با پایگاه خبری سومریه نیوز اعلام کرد : چند نفر از افراد مسلح ناشناس ظهر امروز با شلیک به سمت خودوری یک افسر اطلاعاتی در هنگام عبور با خودروی شخصی خود در غرب موصل منجر به کشته شدن وی گردید . 

همچنین در حادثه دیگر یک سرباز در اثر حمله به منطقه ایست بازرسی در منطقه "سومر" در جنوب شرقی موصل مجروح شد . 

همچنین یک منبع نظامی در استان کرکوک امروز اعلام کرد : دو نفر از افراد مسلح که مظنون به افراد تروریستی بودند در خلال عملیات امنیتی در جنوب غرب این استان کشته و 7 تن دیگر دستگیر شدند.

وی گفت : نیروهایی از تیپ 46 و 47 که زیر نظر گروه 12 ارتش می‌باشند در طی عملیاتی که صبح روز گذشته در مناطق "حمرین" و "الزاب" و "الریاض" در 65 کیلومتری جنوب غربی کرکوک انجام دادند 2 مسلح کشته و 7 تن دیگر دستگیر شدند.

همچنین در اثر انفجار بمبی که در کنار جاده در منطقه "البیضة" در 35 کیلومتری جنوب موصل  قبل از ظهر دیروز منفجر گردید و گشت ارتش عراق را هدف قرار داده بود یک افسر با رتبه ستوانی و یک سرباز مجروح شدند. همچنین در اثر انفجار ماشین بمب گذاری شده ای که ساختمان شورای استان الأنبار را هدف قرار داده بود 7 تن از عناصر امنیتی کشته و مجروح شدند.

یک منبع در پلیس استان الانبار گفت : یک ماشین بمب گذاری شده که یک نفر انتحاری آن را رانندگی می‌کرد و ساختمان شورای استان الأنبار را هدف قرار داده بود ، منفجر شد و پس از آن که افرادی از پلیس و ارتش در اطراف منطقه جمع شدند ، خمپاره دیگری پرتاب شد که منجر به کشته شدن 2 افسر ارتش و 3 سرباز و مجروح شدن 7 تن دیگر از افراد ارتش و پلیس گردید.

انتهای پیام/
برچسب ها: انفجار ، شکته ، زخمی ، خونین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار