پس از نشست مشترک روز سه شنبه کابینه های آلمان و رژیم صهیونیستی "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان بالاترین نشان غیرنظامی رژیم صهیونیستی را به خاطر "تعهد پایدار" به این رژیم، دریافت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ در این نشست مشترک که پنجمین نشست مشترک کابینه های آلمان و اسرائیل از سال 2008 میلادی به شمار می رود، دو طرف به طور رسمی تدارک پنجاهمین سال برقراری مناسبات دیپلماتیک آلمان و اسرائیل را آغاز خواهند کرد. 

کابینه های آلمان و اسرائیل در این نشست همچنین چندین توافقنامه از جمله یک توافقنامه کنسولی مهم امضا خواهند کرد که براساس آن شهروندان اسرائیلی در کشورهای ثالث فاقد مناسبات دیپلماتیک با اسراییل می توانند خدمات کنسولی دریافت کنند. 

مرکل سپس "مدال سربلندی" بالاترین مدال غیرنظامی در اسرائیل را به خاطر آنچه حمایت از اسرائیل و مبارزه وی با یهودی ستیزی و نژاد پرستی اعلام شده است از دست "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی دریافت خواهد کرد.  

اسرائیل و فلسطین محور اصلی دیدار های روز دوشنبه یعنی نخستین روز سفر مرکل به اسرائیل را تشکیل می داد. مرکل در این دیدارها خواستار پیشرفت در مذاکرات صلح در آستانه ضرب الاجل سی ام آوریل برای تعیین چارچوب توافق شد. 

گفتنی است از شانزده وزیر کابینه مرکل چهارده وزیر وی را در این سفر همکاری می کنند. مدال سربلندی بالاترین مدال غیرنظامی اسرائیل است که به افرادی اعطا می شود که به اسراییل یا بشریت کمک کنند. این مدال مشابه مدال افتخار فرانسه یا مدال آزادی در آمریکا است که توسط رئیس جمهور اهدا می شود. این مدال نیز توسط "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی اعطا می شود. 

پیش از این باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا، هنری کیسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا و الی ویسل فعال حقوق بشر که گفته می شود بازمانده هولوکاست است این مدال را دریافت کرده اند. 

این مدال شامل ستاره قطبی به نشانه مسیر درست ، شمعدان هفت شاخه یهودی و یک جمله از کتاب شموئیل است. 
بر اساس اعلام این خبرگزاری، این مدال قابل اهدا به اسرائیلی ها و غیراسرائیلی ها است و پرز با همکاری کمیته ای شامل اساتید دانشگاه ، یک قاضی دادگاه عالی، یک رئیس جمهور سابق و یک خاخام افرادی که این مدال به آنها داده خواهد شد را انتخاب می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار