مرگ فیلیپ سیمور هافمن، بازیگر سینمای آمریکا ،که بدلیل مصرف بیش از حد هروئین بوده است درحالی روی داد که میزان قاچاق مواد مخدر از مرز مکزیک و مصرف آن در آمریکا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مرگ فیلیپ سیمور هافمن ، هنرپیشه سینمای آمریکا که ظاهرا بدلیل مصرف بیش از حد هروئین بوده است درحالی روی داد که به گفته مقامات آمریکا میزان قاچاق مواد مخدر از مرز مکزیک و مصرف آن در آمریکا به شدت افزایش یافته است. 

"جیل کرلیکاوسکی" مدیر سیاست های ملی کنترل مواد مخدر آمریکا گفت « مرگ فرد مشهوری مانند هافمن بر اثر هروئین توجه بسیاری را به سوی افزایش مصرف مواد مخدر (در آمریکا) جلب می کند اما از مدتها رسیدگی به موضوع افزایش مصرف مخدر در دستور کار ما قرار داشته است. می بینیم استفاده از این مواد در هر قشر جمعیتی افزایش یافته است اما قضیه هروئین با سایر مواد مخدر فرق دارد.»

وی افزود « در واقع هزاران نفر از مردم آمریکا بیش از حد مواد مصرف می کنند و کسانی هم هستند که بر اثر مصرف بیش از حد می میرند اما آنها افراد مشهوری نیستند. بنابراین ، وقتی چنین اتفاقی برای یک برنده اسکار رخ می دهد ، مردم می فهمند که این مشکل فقط محدود به داخل نیست و اینکه با دریافت پیام اینحادثه باید تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم و در واقع این فرصت اکنون برای ما فراهم شده است.»

مقدار هروئینی که سالانه در مرزهای جنوب غرب آمریکا کشف می شود در فاصله سالهای 2008 تا 2012 چهار برابر شده است به طوریکه این میزان از 558 کیلوگرم به 2091 کیلوگرم افزایش یافته است. 

95 درصد این مواد از آمریکای جنوبی و مکزیک به آمریکا قاچاق می شوند. 

این درحالی است که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد هروئین با 45درصد افزایش ازسال 2006  تا 2010 به  3 هزار نفر افزایش یافته است. 

مسئولان منطقه نورث وست آمریکا گفتند علت افزایش مرگ معتادان به مواد مخدر استفاده از نوعی هروئین است که در آن از فنتانیل استفاده می شود. خطر آن پنجاه تا صد برابر بیش از مورفین و سی تا 50 برابر قوی تر از هروئین معمولی است. 


در این حال "جیمز هانت" سرپرست اداره ویژه مبارزه با مواد مخدر نیویورک درپاسخ به سوالی درباره افزایش مصرف هروئین در نیویورک گفت « در 5 سال گذشته ، میزان مرگ و میر ناشی از تزریق بیش از حد هروئین 45درصد افزایش یافته است. به نظر ما ، در کل استفاده از مواد مخدر افزایش یافته است. مرگ افراد به خاطر تجویز داروهایی مانند اوکسی کنتین ، روکسی کنتین و ویکودین نیز افزایش یافته است. قبلا پزشکان برای رفع درد و ناراحتی بیماران این داروها را تجویز می کردند اما متاسفانه برخی به این داروها اعتیاد پیدا کردند. حالا هم کسانی که می خواهند حالت نشئه گی پیدا کنند به این داروها روی می آورند و اعتیاد پیدا می کنند و وقتی هم که نتوانند آن را تهیه کنند ، هروئین را که در خیابانها فراوان بوده و قیمت ارزانی هم دارد تهیه می کنند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار