شعب رای گیری برای برگزاری انتخابات پارلمانی در تایلند در حالی کار خود را آغاز کردند که مخالفان دولت مانع از برگزاری انتخابات شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، شعب رای گیری برای برگزاری انتخابات پارلمانی در تایلند روز یکشنبه در حالی کار خود را آغاز کردند که مخالفان دولت، در بیش از ده درصد از حوزه‌های رای گیری، مانع از برگزاری انتخابات شدند.

"پوچونگ نوتراوونگ" دبیر کل کمیسیون انتخابات تایلند در این باره گفت : «دفاتر رای گیری کار خود را آغاز کردند به جزو در دفاتری که برگه های رای در اختیار آنها قرار داده نشده زیرا تظاهرکنندگان مخالف برخی از مراکز توزیع برگه های رای و صندوق ها را محاصره کرده اند.»

 "یینگلاک شیناواترا" نخست وزیر تایلند با هدف خارج کردن کشورش از بحران خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شد. این در حالی بود که مخالفان شرکت در این انتخابات را تحریم کردند.

از مجموع 375 حوزه رای گیری در سرتاسر کشور، رای گیری در 42 حوزه که اکثرا در جنوب کشور هستند انجام نمی شود. مخالفان دولت اکثرا در این مناطق حضور دارند.

در بانکوک پایتخت تایلند تعداد زیادی از مراکز توزیع برگه های رای در اشغال مخالفان درآمده است.

تظاهرکنندگان که از گروه های مختلف هستند و تنها، نفرت از تاکسین شیناواترا نخست وزیر پیشین آنها را با هم متحد کرده است، از 3 ماه پیش خواستار برکناری "یینگلاک"، خواهر تاکسین هستند زیرا او را آلت دست برادرش می دانند.

از 46 میلیون تایلندی واجد شرایط رای گیری خواسته شده است در انتخابات پارلمانی زودهنگام شرکت کنند.

قرار است در این انتخابات500 نماینده پارلمان برگزیده شوند ولی از آنجا که تظاهرکنندگان اجازه ثبت نام تعداد زیادی از نامزدها را نداده اند، دهها کرسی از پارلمان خالی می ماند و مجلس نمی‌تواند کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار