میشل عون رییس جریان ملی آزاد لبنان در گفتگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت ، تمام سلام که میشل سلیمان رییس جمهور وی را مامور تشکیل کابینه جدید در لبنان کرد مسئول اصلی تشکیل نشدن کابینه تا این لحظه است و باید عذرخواهی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عون افزود در سمت ریاست جمهوری هیچ خلائی رخ نخواهد داد زیرا شورای پارلمانی وجود دارد و می تواند انتخاب کند.

وی اظهار داشت من هنوز برای نامزدی تصدی سمت ریاست جمهوری تصمیم نگرفته ام ولی اگر یقین کنم که می توانم طرح های خود را برای ایجاد تغییر و اصلاحات در کشور اجرایی کنم اول از همه نامزد خواهم شد.

عون افزود فواد سنیوره نخست وزیر سابق و از رهبران گروه چهاردهم مارس یک سلسله موانعی را مطرح کرده است که نشان دهنده علاقه وی به هدف قرار دادن ماست. از جمله این موانع مسئله مربوط به فریبکاری های وی است.

وی اظهار داشت همه سمت های وزارتی مهم است ولی اهمیت سمت وزارت انرژی از زمان تشکیل لبنان تاکنون ریشه تاریخی دارد.

اهمیت وزارت انرژی در این است که فراکسیون تغییر و اصلاح درباره همه موضوعات مربوط به آن را فاش کرد و تاریخ لبنان را نادیده گرفت.
این مقام لبنانی تاکید کرد ده ماه از مکلف شدن سلام تمام به تشکیل کابینه جدید می گذرد ولی هنوز دولتی تشکیل نشده است و این با روند طبیعی تشکیل کابینه در لبنان منافات دارد.

رییس جریان ملی آزاد لبنان در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا از ما درخواست می شود برای محقق شدن تشکیل دولت جدید خود را قربانی کنیم ولی از دیگران چنین درخواستی نمی‌شود.

ژنرال میشل عون تاکید کرد می خواهند چنین وانمود کنند که ما از طریق تشکیل دولت در صدد ورود به رقابت برای کسب سمت ریاست جمهوری هستیم و این کاملا بی پایه و اساس است.

عون تصریح کرد نمی توان کشور را از طریق نقض قوانین و بی توجه به قانون اساسی اداره کرد.

عون تاکید کرد به احتمال زیاد بشار اسد رییس جمهور سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند و از محبوبیت و استقبال مردمی گسترده ای برخوردار باشد. 

وی تصریح کرد من بعید نمی دانم که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به ایران سفر کند زیرا در سیاست چیزی به نام دشمنی و دوستی همیشگی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار