روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به قلم پاتریك كاكبرن با عنوان "غیرنظامیان بی گناه در تیررس در عدرا" به درد و رنج شهروندان عادی سوری پرداخت و از برخورد کشنده گروه های مسلح مخالف با آنها خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ كاكبرن در گزارش خود به شهادت اهالی شهر عدرا در شمال شرق دمشق اشاره كرد كه از این شهر فرار كرده اند. او در گزارش خود نگاهی به درد و رنج آنها در سایه وخامت اوضاع امنیتی سوریه به خصوص این منطقه پرداخت.

یكی از سربازان ارتش سوریه به نام ابوعلی به خبرنگار این روزنامه گفت: شورشیان مسلح از طریق شبكه فاضلاب و تونل های زیر زمینی از یك محل به یك محل دیگر می روند و روز بسیار سردی را در دسامبر گذشته برای به كنترل درآوردن شهر عدرا انتخاب كردند كه وضعیت آب و هوا بسیار بد و دید بسیار نامحدود بود.

كاكبرن گفت: وضعیت شهر عدرا درباره سایر شهرهای سوریه نیز صدق می كند. خلیل الحلمی 63 ساله از جمله غیرنظامیانی است كه كاكبرن شهادت آنها را جمع آوری كرده است. الحلمی گفت كه مخالفان مسلح او را مجبور كردند تا خانه خود در شهر عدرا را 11 دسامبر ترك كند.

الحلمی از كارمندان سابق دولت سوریه افزود كه وی امروز از جبهه النصره و از القاعده جیش الاسلام هراس دارد.

شاهدان عینی گفتند: افراد نجات یافته از نبردهای كنونی در شهر عدرا تایید می كنند كه برخی عناصر جبهه النصره 32 سوری وابسته به اقلیت های دینی از جمله دروز، شیعه و علوی و مسیحی را بازداشت و فوری به قتل رسانده اند.

این شاهدان افزودند: آنها خانه ها را برای یافتن افراد مورد پیگرد خود برای از بین بردن فوری آنها تفتیش می كردند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: ترور ، سوریه ، شهروند ، دمشق ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار