مهرشاد کارخانی هم‌چنان به ساخت فیلم‌های شهری و خیابانی ادامه می‌دهد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌ مهرشاد کارخانی هم‌چنان به ساخت فیلم‌های شهری و خیابانی ادامه می‌دهد.

او چهارمین فیلمش را در شرایطی جلوی دوربین برده که دو فیلم قبلی او – کوچه ملی و اکباتان – هنوز امکان اکران نیافته‌اند.

او سال 91 برای دربست آزادی پروانه‌ی ساخت گرفت ولی تولید فیلم به تعویق افتاد: «وضعیت سینما در سال 91 بسیار بحرانی بود. آشفتگی اکران و محافظه کارشدن بخش خصوصی عملا رغبتی برای ساخت فیلم‌های مستقل نزد سرمایه‌گذاران نگذاشته بود.» دشواری یافتن سرمایه‌گذار تا سال 92 هم ادامه یافته است: «اوایل سال 92 با دو تهیه کننده صحبت کردم و با یکی از آن‌ها تا مرحله‌ی تولید هم پیش رفتیم اما آن توافق اولیه هم به نتیجه نرسید.»

در فهرست بازیگران، نام‌های جدیدی به چشم می‌خورد: «راستش علاقه‌ای به کار با ستاره‌ها ندارم. چون بارها ثابت شده که آن‌ها کمکی به فروش فیلم نمی‌کنند. برای من هم‌خوانی بازیگر با نقش اهمیت بیش‌تری دارد. برای انتخاب بازیگر هم نزدیک به چهار ماه درگیر تست گرفتن بودم و دو بازیگر اصلی را از بین نزدیک به 150 نفر انتخاب کردم.»

او در باره‌ی سماجتش در ساخت فیلم‌های خیابانی و شهری می‌گوید: «این فضاها را بهتر می‌شناسم. فکر می‌کنم در فضای دیگر در این حد تسلط ندارم. از طرفی سینمای خیابانی ما هم کمرنگ شده است.

 فیلم خیابانی باید در شهرهای بزرگ بگذرد. » کارخانی دربست آزادی را در حوالی خیابان جمهوری، لاله‌زار و منوچهری تهران جلوی دوربین برد و بیش از هشتاد درصد فیلم هم در همین خیابان‌ها می گذرد.

 لوکیشن داخلی فیلم هم در یک سینمای قدیمی – سینما اروپا نزدیک مخبرالدوله- فیلم‌برداری شد: «این سینما در واقع محل زندگی دو جوان اصلی فیلم است و از آن‌جا عازم گرفتن طلب‌شان می‌شوند.»

گفتنی است، فیلم‌برداری 33 جلسه طول کشید و تدوین در حال انجام است.
 
منبع: ماهنامه فیلم

انتهای‌پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار