بعد از نگارش فیلم نامه اول سریال "پایتخت"، همکاری‌اش را با "مهران مدیری" در یکی از پرکار‌ترین دوره‌های کاری او در شبکه خانگی ادامه داد و در سینما کم‌تر فعال بود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "خشایار الوند" بعد از نگارش فیلم نامه اول سریال "پایتخت"، همکاری‌اش را با "مهران مدیری" در یکی از پرکار‌ترین دوره‌های کاری او در شبکه خانگی ادامه داد و در سینما کم‌تر فعال بود.

او در توضیح علت دوری‌اش از سینما به نکته‌های دیگری هم اشاره می‌کند:" از "قهوه تلخ" به بعد شرایط کاری‌ام در شبکه خانگی بسیار  فشرده شد ولی وضعیت سینمای بدنه هم درسال‌های اخیر مناسب نبود. فیلم‌ها یا به اصطلاح " الف ویژه" بودند که جایی برای امثال من در آن‌ها نیست یا کمدی‌های سخیف .

این وضعیت در کنار نوشتن فیلم‌نامه سریال سنگینی مثل "قهوه تلخ" و مجموعه‌های بعدی "مهران مدیری"، امکان و فرصتی برای فعالیت در سینما به من نداد."

"الوند" در سری دوم سریال پایتخت حضورنداشت ولی اینک نگارش فیلم‌ نامۀ سری سوم آن را آغاز کرده است. در واقع او یکی از کسانی‌ست که طراحی شخصیت‌های محبوب این مجموعه را برای سری اول انجام داده و درنوروز 93 بار دیگر نامش رابه عنوان نویسنده فیلم‌نامه خواهیم دید:" وقتی محسن تنابنده برای نگارش سری اول پایتخت بامن تماس گرفت، درگیر قهوه تلخ هم بودم. فکر می‌کنم آن زمان مجموعۀ دیگری آماده بود و وضعیت پخش پایتخت روشن نبود. من هفت یا هشت قسمت را نوشتم، بعد ادامه دادیم و خوش‌بختانه مجموعه موفق بود."

الوند امسال بار دیگر به سینما بازگشته، آن هم نه با یک فیلم نامۀ کمدی:" فیلم‌نامه تراژدی قاسم سبزی‌کار را بر اساس طرحی از آزیتا موگویی ورضا کریمی نوشتم که یک درام اجتماعی‌ست و شایدکمی عجیب باشد که من آن را نوشته‌ام.

قرار است خودخانم موگویی آن را کارگردانی کند. البته شیند‌ه‌ام که بعد از من هم دوستان دیگری روی متن کار کرده اند."

الوند دربار‌ۀ وضعیت سینمای کمدی درسال‌های گذشته توضیح جالب دارد: " گاهی فیلم‌نامه‌ای را برای بازنویسی به من می‌دهند، وقتی نظرم را راجع به حذف برخی از صحنه‌ها می‌گویم، با  واکنش‌های عجیبی مواجه می شوم .می بینم دقیقاً روی همان واکنش‌های عجیبی مواجه می‌شوم.

می‌بینم دقیقاً روی همان صحنه‌ها اصرار دارند! انگار ابتذال شرط ساخته شدن این فیلم‌ها و فروش‌شان است." او  این روز‌ها، در کنار فعالیت‌های جدیدش به همکاری با مهران مدیری هم ادامه می‌دهد ویکی از چهار نویسند‌ۀ اصلی سریال شوخی کردم است.

یک مجموعه آیتمی که قرار است باز هم در شبکه خانگی توزیع شود. به این ترتیب الوند همزمان درگیر نگارش فیلم‌نامه برای دو سریال کمدی‌ست.

منبع:ماهنامه فیلم

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.