دولت چین روز سه‌شنبه از تلاش‌های همه طرفین از جمله دولت سوریه در انتقال تسلیحات شیمیایی این کشور، قدردانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، "هونگ لی" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود از تکمیل دوره اول انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه، استقبال کرد.

هونگ گفت: دولت سوریه تصمیمات سازمان منع تسلیحات شیمیایی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را در مورد تسلیحات شیمیایی از طریق مراحلی مشخص، اجرا کرد.

وی افزود دیگر کشورها از جمله چین، روسیه و دانمارک نیز برای کسب اطمینان از ایمنی انتقال این مواد، به طور فعالانه با یکدیگر ارتباط داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد دولت چین از نتیجه (این تلاش‌ها) استقبال می‌کند.

هونگ گفت: حمل تسلیحات شیمیایی بخش اصلی در برچیدن این تسلیحات محسوب می‌شود. 

چین به همراه دیگر طرفین برای رسیدن به نتیجه‌ای مثبت، تلاش خواهد کرد.

وی افزود وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع چین افرادی را به قبرس اعزام کردند تا با همه طرفین از جمله عملیات مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل، روسیه و دانمارک ارتباطی نزدیک داشته باشد.

وی همچنین اعلام کرد کشتی نیروی دریایی چین موسوم به «یانچنگ» در کسب امادگی برای عملیات انتقال و محافظت، همکاری‌های تاکتیکی مورد نیاز را با کشتی‌های نیروی دریایی روسیه و دانمارک خواهد داشت.

طبق تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و هیات اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی، تسلیحات شیمیایی سوریه در راستای کسب اطمینان از نابودی این تسلیحات به ایمن‌ترین شیوه ممکن، به خارج از این کشور منتقل می‌شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار