اخراج يک دانشجوی انگليسی از فلسطين اشغالی

رژيم صهيونيستی يک دانشجو انگليسی را به سبب فعاليت هايش در رسانه های اجتماعی که اين رژيم آن را تهديد امنيتی برشمرده است ، از فلسطين اشغالی اخراج کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران جروزالم پست نوشت:"گری اسپدینگ" خود را یک فعال علیه یهودستیزی معرفی می کند و با یافتن راه حلی صلح آمیز برای مناقشات فلسطین و اسرائیل موافق است.

"اسپدینگ" روز جمعه با هواپیمایی از فرودگاه "لوتون" لندن وارد فرودگاه "بن گورین" اسرائیل شد. وی پس از ورود به اتاق مهاجرت فرودگاه برده شد و بعد از تفتیش بدنی مورد بازجویی قرار گرفت.

ماموران مهاجرت فرودگاه "بن گوریون" تلفن همراه اسپدینگ را گرفته و محتویات را به مدت چهار الی پنج ساعت بررسی کردند و رونوشتی از محتویات آن تهیه کردند.

این دانشجوی انگلیسی در صفحه توییتر خود نوشته بود مقامات امنیتی فرودگاه اسرائیل بارها وی را تهدید کرده اند و وی همچنین نه روز بازداشت شده است.

 وی نوشت:" شرم آور است که مقامات اسرائیلی احساس می کنند باید من را تهدید کنند و تحت فشار قرار دهند."

 اسپدینگ بعد از بازجویی اخراج شد و ورود وی به اسرائیل برای ده سال ممنوع شد.

در حالی که اسکای نیوز علت بازداشت و بازجویی اسپدینگ را پیام های وی در فیس بوک و توییتر قبل از ورود به اسرائیل برشمرد، مسئولان امنیتی در فرودگاه "بن گوریون" به وی نگفتند دقیقا چه پیام هایی علت بازجویی از وی بوده است.

این دانشجو انگلیسی گفت از طریق نظام دادگاهی اسرائیل علیه این ممنوعیت اقامه دعوی می کند.

اسپدینگ یکی از اعضای فعال جوان حزب ائتلاف ایرلند شمالی و مفسر هافینگتون پست است که به منظور ملاقات با سیاستمداران اسرائیلی و سازمان های غیردولتی به اسرائیل سفر کرده بود.

وی به عنوان معاون رئیس انجمن همبستگی فلسطین در دانشگاه کوئین بلفاست خدمت کرده و به صندوق سرزمین مقدس ملحق شده است که یک سازمان غیردولتی با آرمان حمایت از مردم در سرزمین مقدس (به ویژه فلسطینی ها) برای مشارکت در مسیرهای راهبردی و واقع گرایانه است که در نهایت به همه اشکال ظلم پایان می دهد.

اسپدینگ گفت این حادثه مانع از ادامه فعالیت‌های غیرخشونت آمیز وی نمی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار