کمپانی فاکس قرن بیستم حق خرید کتاب یکی دیگر از نویسندگان معروف را خریداری کرده است اما اینبار این کمپانی بسراغ داستان کلاسیک و اثر معروف آگاتا کریستی بنام قتل در قطار سریع و السیررفته است.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ام.ای.دی.بی؛ کمپانی فاکس قرن بیستم حق خرید کتاب یکی دیگر از نویسندگان معروف را خریداری کرده است اما اینبار این کمپانی بسراغ داستان کلاسیک و اثر معروف آگاتا کریستی بنام قتل در قطار سریع و السیررفته است . داستان این کتاب در قطاری زیبا و لوکس اتفاق می افتد که در سرما و انبوه برف یوگسلاوی گیر کرده است . در یکی از شب ها مردی به قتل می رسد اما خوشبختانه در آن قطار کارآگاهی باهوش و زیرک بنام هرکول پایروت یا هرکول پوآرو معروف نیز حضور دارد تا پرونده ی این جنایت را حل کند.
 
هرکول پوآرو کارآگاه تخیلی بلژیکی است که توسط آگاتا کریستی نویسندهٔ شهیر انگلیسی خلق شده‌است. او را می‌توان از مشهورترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات دانست. او در بیش از سی داستان بلند و بیش از پنجاه داستان کوتاه به عنوان شخصیت اصلی ظاهر شده‌است و از این لحاظ نیز از رکوردداران است.
 
پوآرو بلژیکی است و قبلاً عضو نیروی پلیس بلژیک بوده اما داستان‌های او وقتی آغاز می‌شود که به انگلستان آمده و کارآگاه خصوصی گشته. اولین داستانی که او در آن شرکت داشته «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» است و آخرین آن‌ها «پرده» است که در آن پوآرو می‌میرد و به نوعی خود را می‌کشد. از خصوصیات اخلاقی پوآرو، می‌توان به مرتب و منظم بودن بیش از حد او، و نیز به علاقه‌مندی زیاد او به غذا و غذا خوردن اشاره کرد.
 
رمان‌های پوآرو تا بحال بارها دستمایه تئاتر و سینما بوده‌اند و بازیگرانی همچون آلبر فینی، پیتر یوستینف و دیوید سوشِی از جمله بازیگرانی بوده‌اند که به جای او ایفای نقش کرده‌اند.
 
ریدلی اسکات از پرمتئوس،  مارک گوردن از نجات سرباز رایان و سایمون کینبرگ از بهشت ، از جمله تهیه کنددگان قتل در قطار سریع و السیرمی باشند و به خاطر اینکه ریدلی اسکات در حال حاضر مشغول فیلمبرداری پروژه ی مهاجرت دسته جمعی در مورد موسی پیامبر(ع) است.
 
کمپانی فاکس برای این پروژه همچنان بدنبال یک نویسنده ی مناسب می باشد بنابراین انتخاب یک بازیگر برای این کارآگاه معروف و دوست داشتنی بلژیکی کمی زود است . اما بطور ساده می توان گفت این کمپانی بهتر است یک پروسه دقیق و بسیار برنامه ریزی شده برای انتخاب بازیگر در نظر بگیرد چون از آنجا که چیزی حدود ۳۳ کتاب و بیش از ۵۰ داستان کوتاه در مورد هرکول پایروت وجود دارد، اگر نسخه  سینمایی قتل در قطار سریع و السیرموفق ظاهر شود،  فاکس  منابع بسیاری برای ساخت دنباله دارد که به گونه‌ای می‌تواند رقیب خوبی برای سری فیلمهای دنباله دار شرلوک هلمز نماینده  وارنر بروس شمرده شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.