انسداد مادر زادی مجرای اشکی در کودکان در اغلب موارد خود به خود بهبود می یابد و معمولا باید تا قبل از یک سالگی مرتفع شود.

مهران نیکخو متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر چشم یک غده اشکی دارد که در قسمت بالا و خارج کره چشم قرار دارند که باعث ترشح قسمت آبکی اشک می شود.

نیکخو گفت: انسداد مجاری اشکی دو طیف سنی را شامل می شود اول تا 10 تا 15 نوزادان زیر یک سال و گروه دوم افراد بالای 50 سال است که البته شیوع آن در خانم ها بیشتر است.

وی افزود: بعضی از بیماری‌های زمینه ای که در داخل بینی به وجود می آیند مثل انسداد پلیپ بینی و اختلالات داخل بینی هم می تواند در بعضی مواقع منجر به انسداد مجرای اشکی شود.

نیکخو در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه راه‌های درمانی انسداد مجاری اشکی چیست گفت: در نوزادان ماساژ ناحیه مجاری چشم می تواند راه حل مناسبی باشد البته 80 درصد این عارضه خود به خود بهبود می یابد این عارضه معمولا باید تا قبل از رسیدن سن نوزاد به یک سالگی بهبود یابد و اگر خود به خود بهبود نیافت پزشک با روشی که به اصطلاح به آن میل زدن می گویند مشکل را برطرف می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوزاد ، مجرا ، اشک ، کودک ، چشم ، بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار