"ساسان سالور" تهیه کننده فیلم سینمایی "تمشک"، جشنواره فیلم فجر امسال را به دلیل حضور کارگردانان سرشناس و فیلمهای خوب یک ماراتن دانسته و گفت: بزرگترین مشکل جشنواره فجر حضور عوامل غیر سینمایی در سالن‌ها بوده و امیدوارم که "رضا داد" تغییراتی را در نظم جشنواره ایجاد کند.

"ساسان سالور"، تهیه کننده فیلم سینمایی "تمشک" در خصوص ویژگی این فیلم که به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه یافته است،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اولین و مهمترین ویژگی فیلم "تمشک" قصه‌ی آن است و مخاطب با آن ارتباط برقرار خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: "تمشک" از داستانی برخوردار بوده که مخاطب آن را دنبال می‌کند وتمامی استانداردهای سینمایی در این اثر رعایت شده و به لحاظ فنی و داستان مطلبی را ناگفته باقی نگذاشته است.
 
سالور گفت: جشنواره فیلم فجر امسال یک ماراتن است چون کارگردان‌های بزرگ و فیلم‌های خوبی در جشنواره حضور دارد و جشنواره‌ای پرشکوه خواهیم داشت.
 
این تهیه‌ کننده افزود: خیلی از فیلمسازان در دوره‌های قبلی جشنواره حضور نداشتند اما امسال فیلمسازان بزرگ و فیلمسازان فیلم اولی در آن حضور دارند.
 
وی ضمن اشاره به این نکته که رسالت جشنواره فیلم فجر استعدادیابی جوان‌ها معرفی آنها به سینماست، تصریح کرد: هیئت انتخابی یک سری از فیلم‌ها را انتخاب کرده است امیدوارم داوری فیلم‌ها داوری سینمایی باشد و عوامل دیگری در آن دخیل نشود.
 
سالور اظهار داشت: "تمشک" یک فیلم اجتماعی و قصه گو است فیلم‌های سینمایی دنیا را به دلیل برخورداری از استانداردهای خاصی همچون امکاناتی که در اختیارشان قرار دارد نمی‌توانبا فیلم‌ها ایرانی مقایسه کرد.
 
وی در خصوص رقابت در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: نمی‌توانیم برای فیلم رقیب تصور کنیم چون همه دوستان ما به طور حتم تلاش خود را برای سخت فیلم خود انجام دادند.
 
این تهیه کننده اظهار داشت: امیدوارم داوری‌ سالم باشد، اگر این اتفاق بیفتد، جز نوادر جشنواره خواهد بود و باید بدون اما واگر و دخالت آثار انتخاب شوند.
 
سالور بیان کرد: در کنار فیلم‌های میلیاردی و ارگانی، این اثر مستقل ساخته شده و به لحاظ سینمایی استاندارد است و از عوامل حرفه‌ای بهره بردیم و هر کدام از عوامل نقش موثری را در ساخت فیلم داشتند.
 
وی در خصوص دبیری "علیرضا رضاداد" گفت: رضاداد به مقوله جشنواره آشنایی دارد زیرا دو دوره به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شده بود امیدوارم وی تغییراتی را در نظم جشنواره ایجاد کند بزرگترین مشکل جشنواره حضور افراد غیر سینمایی در سالن‌ها است.
 
وی ادامه داد: در دوره سی‌ام جشنواره زمان اکران فیلم "آمین خواهیم گفت" در سالن سینما افراد غیر سینمایی حضور داشتند و بیشتر برای شلوغی سالن بود که بگویند جشنواره باشکوه برگزار شده است.
 
سالور افزود: جشنواره مکانی برای سینماگران، اهالی مطبوعاتی و افراد خاص بوده که در محیطی آرام فیلم را تماشا کنند.
 
وی تصریح کرد: باشکوه برگزار شدن جشنواره به پر بودن سالن سینما نیست، در همه فستیوال‌های جهان همه کسانی که وارد سالن سینما می‌شوند کارگردان، تهیه کننده و عوامل فیلم و سینماگران مستند و کمتر افراد عادی حضور دارند.
 
سالور ضمن اشاره به این نکته که جشنواره فیلم فجر پتانسیل معرفی فیلمسازان جوان را به سینما دارد، اظهار داشت: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات رضاداد این معضل را حل کند.
 
وی ادامه داد: داوران، کارشناسان و مطبوعاتی باید با تماشای فیلم در فضایی آرام در مورد آن قضاوت کنند نه اینکه با نشستن روی پله فیلم را ببینند.
 
این تهیه کننده عنوان کرد: یک سوژه‌ای را برای "تمشک" انتخاب کردیم که برای اولین بار در سینما کار می‌شود در داستان فیلم غافلگیری‌هایی وجود دارد که با گفتن آن قضایا افشا می‌شود.
 
وی ضمن اشاره به اینکه مجوز فیلم "تمشک" را به سختی گرفتند، تصریح کرد: در فیلم‌ فضایی ایجاد شده که مخاطب خود را پیدا می‌کند و هنگام اکران "تمشک" مخاطبان با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
 
سالور اظهار داشت: فیلم "تمشک" جز کارهای متفاوت "سامان سالور" خواهد بود.
 
این تهیه کننده عنوان کرد: امیدوارم در جشنواره داروی‌ها براساس اصول سینمایی باشد، در یک فیلم عوامل مختلفی همکاری می‌کنند از جمله فیلمبردار، صدابردار که آنها هم می‌خواهند نتیجه کارشان دیده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: عوامل در کنار کارگردان و تهیه کننده برای ساخت یک اثر زحمت کشیدند و همه آنها در این امر شریک هستند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار