یاشین نهایی گفت: انیمیشن سینمایی "معمای گندم تپل" کاری از مرکز پویا نمایی صبا در تکاپوی رسیدن به سی و دومین جشنواره فیلم فجر است.

"یاشین نهایی" کارگردان انیمیشن "معمای گندم تپل" در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: معمای گندم تپل،  یک انیمیشن با فرمت و استاندارد سینمایی است که برای اولین بار آن را تجربه کردم.

وی افزود: حدود چهارسال قبل، پیش تولید این انیمیشن با مشارکت مرکز پویانمایی صبا آغاز شد و این اثر برابر پخش در پرده‌های سینما تولید شد اما حدود 7 ماه گذشته به دلیل کمبود بودجه ساخت پایانی آن در مرحله صداگذاری به تعویق افتاده که درصورت اخذ بودجه برای سی و دومین جشنواره فجر فرستاده خواهد شد. 

"نهایی" ادامه داد: این انیمیشن به گونه‌ای ساخته شده تا مردم سراسر جهان با تماشای آن با نگارگری، بافت و معماری ایرانی آشنا خواهند شد و آداب و رسوم فرهنگ ما را نشان خواهد داد و قابلیت جهانی شدن دارد.

وی تصریح کرد: داستان این انیمیشن کاملا ایرانی و درباره‌ی گندم و نان سنگک در یک خانواده ایرانی و در بافت شهری و قدیمی است.

وی در خصوص موضوع این انیمیشن اظهار داشت: شخصیت اصلی داستان درباره پسر بچه‌ای است که به تنهایی در نانوایی شهر کار می‌کند و تنها دوست این پسربچه یک پروفسور است که دور از شهر در ارتفاع زندگی می‌کند و آخرین اکتشاف او بر روی گندم است.

"نهایی بیان کرد"  تکنیک این انیمیشن سه بعدی است و برای گروه سنی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، از جمله عوامل ساخت این انیمیشن می‌توان به یاشین نهایی: کارگردان و تهیه کننده، ادریس ارمغانی: مدیر تولید،زهرا سادات طباطبایی: نویسنده، پیمان مس گریان: مسئول طراحی  اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار