"رضا داد" جزء مديران قديمي،خوشنام و خوش فکر با تجربيات متعدد در صدا وسيما هستند.

"فرهاد توحيدي" کارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: رضا داد جزء مديران خوشنام صدا و سيماهستند که قبلا نيز سابقه مديريت جشنواره فيلم فجر را داشته اند.

وي ادامه داد: اين جشنواره هم مثل جشنواره سالهاي گذشته خوب برگزار خواهد شد که اين امر با توجه به انتظاري که نسبت به آثار قابل اعتماد فيلم سازان بزرگ و صاحب نام داريم، رقم مي خورد.

"توحيدي" اظهار داشت: بحث کيفيت جشنواره بعنوان مسئله اي بسيار پيچيده احتياج به گفتگوي مفصل دارد. خود من هميشه يکي از منتقدان جشنواره بوده ام زيرا به نظر من جشنواره درزمان نامناسبي برگزار مي شود که مصادف با مهم ترين جشن انقلاب اسلامي است و به نظر من نيازمند تغييرزمان خواهد بود.

اين کارگردان بيان کرد: جشنواره کشورهاي مختلف جهان در سطح و کيفيت بين المللي هستند در صورتي که جشنواره فيلم ايران در سطح قابل دفاعي از لحاظ کيفيت قرار ندارد.

وي عنوان کرد: به نظر من بسياري از فيلم ها و آثاري که در جشنواره معرفي مي شوند مثل بسياري از جشنواره هاي حرفه اي خارجي بايد اکران عمومي داشته باشند زيرا هر فيلم يک راز صنعتي با خود همراه دارد.

وي ادامه داد: اين اثر چه با تهيه کنندگان خصوصي و چه وابسته به يک نهاد دولتي و غير خصوصي ساخته شده باشند. به هر حال اين فيلم ها در صورت نداشتن اکران عمومي اگر پيش از جشنواره با فيلم هاي لو رفته اي رو به رو خواهيم شد.

وي ادامه داد: اکران فيلم درجشنواره باعث مي شود که منتقدان با نقد هايشان و تماشاگران هم با قضاوتهاي غير حرفه اي خود به اين آثار لطمه و آسيب وارد کنند. اين نقدها باعث سرمايه سوزي خواهد شد اما اگر اکران عمومي قبل از جشنواره انجام مي گرفت اينگونه اتفاقات رخ نمي داد و توانايي نمايش تعداد بيشتري از آثارمان را در جشنواره هايي بين المللي مانند: روسيه، فرانسه و ... به جاي تعداد معدود و انگشت شمار از آثار ايراني داشتيم.

اين کارگردان تصريح کرد: از جمله انتقادها و حتي آسيبهايي که مي توان درباره جشنواره مطرح کرد سيمرغ هايي متعدد و جوايز مختلف و متکثر آن است که اميدوارم "رضا داد" و همکارانشان فکري در اين مورد کرده باشند و با کاهش اين جوايز ارزشمندي اين جشنواره را همچنان حفظ کنيد.

"توحيدي" بيان کرد: اميدوارم در جشنواره امسال کمتر شاهد سمينارهاي خوشايند افرادي خاص و سفارشي و يا کساني که ژست ضد آمريکايي و ضد هاليوودي مي گيرند باشد اما اين حرف من دليلي بر حمايت و طرفداري من از هاليوود نيست بلکه اميدوارم تمام انتقادهاي من در راستاي بهتر شدن جشنواره ايران و حرکت به سوي حرفه اي و بين المللي شدن باشد.

انتهاي پيام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار