جشنواره امسال علیرغم مشکلات و کاستی‌ها می‌تواند با وجود آثار فراوان و ارزنده به جشنواره مطلوبی تبدیل شود.

"یکتا ناصر"  بازیگر سینما و  تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  گفت: امسال با وجود فیلمسازان تازه کار و با سابقه و آثار ارزشمندی که به جشنواره ارائه داده اند جشنواره فاخری از آب  در خواهد آمد و همه پیش بینی ها با توجه به آثار عرضه شده بسیار مثبت ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: سطح جشنواره فیلم  فجر مناسب خود ایران است و در مقایسه به جشنواره کشورهای مختلف و از جمله جشنواره کن، هنوز در مرحله آزمون و خطاست و احتیاج به ثبات دارد.

وی در مورد مشکلات جشنواره اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر هنوز چه از لحاظ مکان برگزاری شرایط افتتاحیه که هر سال متغیر است و چه از لحاظ دخالت سلایق مختلف و تعدد و تغییر جوایز معیار ثابتی ندارد هنوز هم سلیقه  ثابتی در جشنواره حکمفرما نیست و مشکلاتی از قبیل مشخص نبودن آثاری که به بخش  مسابقه راه می یابد و یا  تغییر در تعداد جوایز هر سال وجود دارد.

 ناصر بیان  کرد: نقش سیاست در افزایش مشکلات جشنواره بی تاثیر نیست و می تواند از عوامل مهم مشکل آفرین جشنواره فجر باشد زیرا در بسیاری موارد جوایز بدون توجه به شایستگی هنرمندان اهدا می شود.

این بازیگر تصریح کرد:بسیاری از جوایز طبق سلیقه برخی افراد خاص اهدا می شود مثلا جوایز را بدون توجه به کیفیت کاری افراد و صرفا براساس اینکه مثلا یک بازیگر سالهاست که  کار می کند پس باید به او جایزه اهدا شود و یا یک هنرمند سال پیش جایزه گرفته امسال سیمرغ شامل حال او نمی شود، اهدا می شوند که این کارها ذهنیت نادرستی  از جشنواره در افراد  خواهد ساخت.

وی اظهار داشت: به نظر من هیچگاه سیاست نمی‌تواند با هنر تداخلی داشته باشند مگر اینکه سیاستگذاری‌ها در راستای تعالی و پیشرفت هنر باشد.

این بازیگر خاطر نشان کرد: من پس از شنیدن صحبت‌های ایوبی حس خوبی داشتم و بسیار خوشحال شدم و فکر میکنم حالا که برای اولین بار وی در راس قرار دارند با برنامه ریزی های صحیح  اتفاقات خوبی در سینما و جشنواره رقم بخورد که منجر به بهتر شدن وضعیت سینما و هنرمندان شود.


انتهاي پيام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار