بازیگر سینمای کشورمان معتقد است که سینمای ایران فاقد امکانات و شرایط لازم برای پیشرفت و ترقی در سطح جهانی است.

امیرحسین رستمی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود اینکه در جشنواره فیلم کاندید نیز بوده‌ام اما هیچ‌گاه جشنواره و مسائل مربوط به آن برایم دغدغه نبوده است.
 
وی ادامه داد: سینمای ایران با این سطح امکانات بسیار تاسف‌بار است و با این سطح مخاطب بیشتر شبیه به یک شوخی است و اصلا قابلیت مقایسه با جشنواره و سینمای کشورهای دیگر را ندارد و احتیاج به تغییرات و تحولات اساسی در آن است.
 
رستمی عنوان کرد: فکر می‌کنم با تغییر سیاست و دولت فضای بازتری در سینما حاکم شده و ممیزی‌های کمتری اعمال شود در دولت جدید نگاهی متفاوت به سینما و سینماگران شده  گویی به اهالی سینما صمیمانه‌تر و دوستانه‌تر نگاه می‌شود.
 
این بازیگر همچنین گفت: سیاست هیچ‌گاه در جشنواره و سینما بی‌تاثیر نبوده و در جای جای سینمای ایران و جهان به چشم می‌خورد.
 
وی تصریح کرد: سیاست در سینما و جشنواره تاثیر داشته است و اینکه این تاثیر مثبت بوده و یا منفی باید از کارشناسان مرتبط پرسید. در تمام دنیا سیاست در هنر و سینما تاثیر داشته است و جایزه اسکار به عنوان یکی از جوایز معتبر سینمایی متاثر از سیاست است و طبق سیاست‌های لازم در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود.
 
وی ادامه داد: سیمرغ جشنواره باید براساس کیفیت و استعداد به کسی که مستحق آن است اهدا شود حال امکان دارد که این شخص هنرمندی باسابقه یا آماتور و کار اولی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر سیمرغ به کسی که استحقاق ندارد و یا به کسی که تجربه و توانایی و استعداد خاصی در زمینه هنر بدست نیاورده اهدا شود باعث می‌شود که ارزش جایزه پایین بیاید و در کیفیت جشنواره تاثیر بگذارد و امیدوارم که این فاکتور مهم در سینما و جشنواره‌ها به نحو احسن رعایت شود.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: سینما ، جشنواره ، فیلم فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار