بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در پی درگیری‌ در مرز جنوبی لبنان و شلیک چندین موشک از سوی اسرائیل در تماس تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور بر حمایت سازمان ملل از لبنان در جهت حفظ ثبات و امنیت این کشور تأکید کرد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری المنار ، بان کی مون همچنین ترور محمد شطح وزیر دارایی پیشین و مشاور نخست وزیر پیشین لبنان را در حادثه انفجار روز جمعه گذشته در بیروت را محکوم کرد.

از سوی دیگر نیز نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز با میقاتی تماس گرفت.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور نیز تلاش‌ها برای ایجاد تنش در مناطق مرزی لبنان و حمله اسرائیل به روستاهای جنوبی  لبنان و نقض حاکمیت این کشور را محکوم کرد و تأکید کرد که لبنان به اجرای بند 1701 قانون بین المللی پایبند است و همکاری میان ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در این کشور ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر نیز میقاتی از کمک‌های جدید عربستان به ارتش لبنان استقبال کرد و گفت: اولین بار نیست که عربستان این گونه به لبنان کمک می‌کند و ریاض همواره در مراحل سخت در کنار بیروت بوده و با حمایت ارتش لبنان به وسیله عربستان ارتش لبنان توان انجام مسئولیت‌های خود را خواهد داشت.

روز گذشته عربستان اعلام کرده بود که برای تقویت ارتش لبنان 3 میلیارد دلار به این کشور کمک مالی خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار