روزنامه اماراتی نوشت محمد مرسی و رهبران اخوان المسلمین با مجازات اعدام مواجهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته امروز روزنامه الخلیج چاپ امارات در اینترنت، ‌محمد مرسی و سی و شش نفر از رهبران گروه اخوان المسلمین در قضیه جاسوسی برای آمریکا ،‌ترکیه و جنبش حماس با مجازات اعدام مواجه هستند. پیش بینی می شود جلسه های محاکمه مرسی و رهبران اخوان المسلمین در ماه فوریه و در دانشکده پلیس اجرا شود تا با زمان جلسه محاکمه آنها در قضیه حوادث کاخ الاتحادیه که قرار است دومین جلسه رسیدگی به این قضیه هشتم ژانویه در دادگاه جنائی قاهره برگزار شود تداخل نداشته باشد.

 طبق اطلاعات،‌ مسائل فاش شده در قضیه کاخ الاتحادیه ، حوادث انقلاب بیست و پنج ژانویه دوهزار و یازده را هم افشا کرده است. در آن زمان آمریکائیها تصمیم نهائی خود را در قبال حسنی مبارک گرفتند و بلافاصله عملیات براندازی مبارک را آغاز کردند تا گروه اخوان المسلمین به قدرت برسد. اخوانیها به آمریکائیها تعهد داده بودند از منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه حمایت و با گروههای تروریستی مقابله کنند. الخلیج نوشت تماسهائی میان آمریکا و اخوان المسلمین با میانجیگری ترکیه صورت گرفت و دکتر احمد عبد العاطی از مسئولان اخوان المسلمین با نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه ،‌ دیدارهائی با مسئولان دستگاه اطلاعات آمریکا در ترکیه داشت.

 طبق تحقیقات صورت گرفته ، واشتگتن از درخواست برخی گروههای مخالف مصری برای برگزاری راهپیمائی در روز بیست و پنجم ژانویه مطلع بوده ولی با همه اینها مراقب وضعیت بوده است و در این زمینه تماسهائی با عبد العاطی در ترکیه که نقش حلقه ارتباطی میان آمریکائیها و مرسی داشته برقرار کرده است. الخلیج نوشت مرسی با تلفن جدیدی که برای برقراری این تماسها به وی داد شده بود با عبد العاطی در ترکیه تماس داشته است ولی دستگاههای امنیتی مصر اقدام به رصد و ضبط تمامی تماسهای وی کرده اند. از سوی دیگر طبق تحقیقات مرسی با یکی از مسئولان عالی رتبه دستگاه اطلاعات آمریکا که چندین بار به مصر سفر کرده دیدار کرده است. طبق تحقیقات این محمود عزت معاون رهبر اخوان المسلمین بوده است که به جنبش حماس برای کمک به اخوانیها در راهپیمائی جمعه خشم چراغ سبز نشان داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار