شهرک نشينان با حمايت نيروهاي رژيم صهيونيستي مرتبا به روستائيان در جنوب نابلس حمله مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ اسرائيل سه شنبه گذشته اعلام کرد رسما بخشي از زمينهاي فلسطينيان را که به روستانشينان در جنوب نابلس تعلق داشت، توقيف کرده است. اين کار اسرائيل سبب مي شود دسترسي فلسطينيان به بخش ديگري از زمينهايشان در اين منطقه محدود شود. 

يک فعال فلسطيني گفت مشکل فقط تصرف اين مقدار از زمينهايمان نيست زيرا عملا اشغالگران اجازه نمي دهند به بخش بزرگتري از زمينهاي کشاورزي خود در اطراف ناحيه تصاحب شده، دسترسي داشته باشيم. تل آويو اين بخش از زمينهاي فلسطينيان را به شهرک يهودي نشين غيرقانوني که در اين روستا ساخته شده ، الحاق کرده است. 

فعال فلسطيني گفت اين کار اشغالگران براي منافع شهرک نشينان و ارتش اسرائيل است. ساکنان روستاي قصره مي گويند شهرک نشينان اسرائيلي از اکتبر دوهزار و ده ، دست کم هفته اي يک بار به اين روستا حمله کرده اند. آنها به روستائيان حمله مي کنند، درختان آنها را از ريشه در مي آورند و خودروهاي آنها را آتش مي زنند و به مساجد اين روستا بي احترامي مي کنند. 

عبدالعثيم وادي رئيس شوراي روستاي قصره گفت شهرک نشينان به فلسطينيان چه در داخل خانه هايشان و چه هنگام کار روي زمينهايشان حمله مي کنند. آنها باغهاي ما را از بين برند و دامهاي ما را مي کشند. آنها به زنان و کودکان آسيب مي رسانند. 

رئيس شوراي روستاي قصره تاکيد کرد حدود شصت و هفت نفر از ساکنان اين روستا در حمله نيروهاي اسرائيل با گلوله هاي جنگي زخمي شدند. او همچنين گفت بيش از چهارصد نفر هم با گلوله هاي پلاستيکي و گلوله هاي گاز اشک آور زخمي شده اند. اين شوراي اعلام کرد اسرائيل بيش از دوازده حکم تخريب خانه ها و تاسيسات کشاورزي و دامداري را در اين روستا صادر کرده است. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار